2011-06-02, 17:45
Bannlyst
Hej. Först och främst så visste jag inte vart jag skulle placera denna tråden så om någon moderator kunde flytta denna till rätt plats hade det varit hyggligt.

Nu ska jag börja på en terminal, så det kommer bli väldigt mycket truck körning. Hur som helst så är jag jäkligt nervös inför detta. Börjar imorgon.

Som ni andra terminalarbetare kanske vet så finns det ju en viss atmosfär över just dessa arbetsplatser där dom andra kan vara lite tykna.

Men vad kan man göra åt nervositet? Finns det något man kan tänka på för att ändra tankebanor?

Jag hade skit jobbigt med detta när jag var liten då jag fegade ur när man skulle på utflykter med skolan pga nervositet. Alltid haft problem med just detta och nu börjar jag tröttna...

Så skriv allt man kan göra åt det och kom gärna med tips och vad man kan tänka på istället!
Citera
2011-06-02, 17:49
Medlem
gsonjuniors avatar
Vad gör det om någon annan inte tycker om dig, vad gör det om du gör fel?

Man lever bara en gång och ett jobb är ett jobb. So what ifall det går åt helvete, då är det bara att resa sig upp igen med vetskapen om att nästa gång går det skitbra!

Gäller att ha en lite "jag skiter i allt" mentalitet för att släppa på spänningarna.
Citera
2011-06-02, 17:59
Medlem
shizzles avatar
För det första så är det en rädsla du måste möta förr eller senare, så det är bara att bita ihop och köra. Desto tidigare du utsätter dig för den desto bättre.

Vad är det du är nervös för? Mötet med nya människor eller är det arbetsuppgifterna som bekymrar dig? Om det är det senare, så får du tänka att det faktiskt var dem som anställde dig. Om de inte ger dig tillräckligt med upplärning så är det deras fel och inte ditt.

Det kommer gå bra, och en dag kommer du sitta och skratta åt att du en gång var såhär nervös inför ett nytt jobb!
Citera
2011-06-02, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
För det första så är det en rädsla du måste möta förr eller senare, så det är bara att bita ihop och köra. Desto tidigare du utsätter dig för den desto bättre.

Vad är det du är nervös för? Mötet med nya människor eller är det arbetsuppgifterna som bekymrar dig? Om det är det senare, så får du tänka att det faktiskt var dem som anställde dig. Om de inte ger dig tillräckligt med upplärning så är det deras fel och inte ditt.

Det kommer gå bra, och en dag kommer du sitta och skratta åt att du en gång var såhär nervös inför ett nytt jobb!

Nya människor! Alltid haft problem att prata och ha det trevligt bland nytt folk. Det bästa är när man får utföra sina arbetsuppgifter utan folk runtomkring.

Just det att komma på något att prata om är jag urkass på, blir oftast att man sitter och lyssnar på vad dom andra pratar om. Är så jäkla rädd att göra bort mig, och när den känslan kommer fram går allt åt helvete, om man nu inte kan något eller om dom andra sitter och diskuterar kring ett ämne som man aldrig hört om blir det att man sitter helt tyst. Så överallt.
Citera
2011-06-02, 18:13
Medlem
Många känner samma sak men vi visar det på olika sätt. Det är helt jävla naturligt att vara nervös inför ett nytt jobb och en ny social krets. Tänk dig framåt i tiden, om en vecka kommer du känna dig som en i gänget
Citera
2011-06-02, 18:41
Medlem
Free2flys avatar
TS du är inte ensam om det. Själv så brukar jag vara tyst de första veckorna för att känna av stämmningen. Det bästa (och även nackdelen) med jobb är att man träffar så olika människor.

Förstår inte det nya samhället om att alla så vara så jävla sociala 24/7! Nu förtiden är det A&O att skriva "social" i personliga brevet. Vad är det för fel med att sitta tyst under fika rasterna? Måste man överhuvudtaget fika/äta lunch med sina kollegor?

Har själv kollegor som jag har en mental bild över hur deras lägenhet är möblerad (trots att jag aldrig har varit där) medan andra har jag inte ens någon aning om vilken stad dom bor i! And that's fine with me!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in