2011-06-01, 22:25
Medlem
ArischManns avatar
Så jag har nu suttit o klippt ihop en game-play video i adobe premiere pro, och klippet är 2 minuter och 24 sekunder långt men väger 520MB det är ju helt ofattbart stort, tänkte lägga upp det på youtube o så men orkar inte ha datorn på flera timmar, hur gör jag för att minska fil storleken? sparade jag på nåt sätt fel?
Senast redigerad av ArischMann 2011-06-01 kl. 22:35. Anledning: mycket fel stavat
Citera
2011-06-01, 22:27
Medlem
micaeles avatar
Vilket format sparade du i? Codec? Komprimering?
Citera
2011-06-01, 22:29
Medlem
ArischManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vilket format sparade du i? Codec? Komprimering?
format: microsoft avi, preset: pal dv widescreen, video codec DV Pal
Citera
2011-06-01, 22:33
Medlem
Rosens Rauks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Så jag har nu settat o klipp ihop en game-play video i adobe premiere pro och klippet är 2 minuter och 24 sekunder långt men väger 520MB det är ju helt ofattbart stort tänkte lägga upp det på youtube o så men orkar inte ha datorn på flera timmar, hur gör jag för att minska fil storleken? sparade jag på nåt sätt fel?

Du det heter "suttit", "klippt" och tro mig när jag säger att det inte väger något(punkt). Ja det heter så det som man sätter i slutet av en mening... Testa att söka på: konvertera. Och ja du har nog gjort något fel för jag tror inte att det överhuvudtaget är en film du har gjort.

/RR
Citera
2011-06-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
Så jag har nu suttit o klippt ihop en game-play video i adobe premiere pro, och klippet är 2 minuter och 24 sekunder långt men väger 520MB det är ju helt ofattbart stort, tänkte lägga upp det på youtube o så men orkar inte ha datorn på flera timmar, hur gör jag för att minska fil storleken? sparade jag på nåt sätt fel?

Inte så ofattbart stort.
Sluta rendera(svengelska) i en så jävla hög upplösning samt 1080 p så ska du se att det löser sig.
Citera
2011-06-02, 14:34
Medlem
ArischManns avatar
det är det här klippet blev inte ens HD på youtube http://www.youtube.com/watch?v=3Cq_UBalKMM
Citera
2011-06-02, 14:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Filmproduktion

//Mod
Citera
2011-06-02, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScrapAttack
Inte så ofattbart stort.
Sluta rendera(svengelska) i en så jävla hög upplösning samt 1080 p så ska du se att det löser sig.
Det heter rendera på svenska.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosens Rauk
Du det heter "suttit", "klippt" och tro mig när jag säger att det inte väger något(punkt). Ja det heter så det som man sätter i slutet av en mening... Testa att söka på: konvertera. Och ja du har nog gjort något fel för jag tror inte att det överhuvudtaget är en film du har gjort.

/RR
Kasta inte sten i glashus.

Angående filmen har du gjort något fel iaf. Om du noterar så visas den i 4:3 på Youtube även fast originalet är i widescreen.
Citera
2011-06-02, 15:22
Medlem
ArischManns avatar
Ingen här som brukar spela in game play och lägga ut på youtube, och kan ge lite tips?
Citera
2011-06-04, 16:40
Medlem
Rendera inte i DV-PAL, det är en gammal codec och komprimeringen blir inte bra.

Ändra dina format settings till H.264, preset: HDTV1080p High Quality.
Sedan kan du ändra maximum bitrate under video settings till runt 10 Mbps och kvaliteten borde fortfarande vara helt okej.

Edit: Kan kanske behöva dra upp bitrate till runt 20 Mbps för att det ska se okej ut. Det är alltid en balansgång mellan kvalitet/filstorlek.
Senast redigerad av Bomberos 2011-06-04 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in