Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Mainstream-universumet upphör iom Flashpoint. Detta är en relaunch av detsamma. Läste du överhuvudtaget igenom artikeln?
Jag skummade bara
Där ser man, en total nystart alltså. Har nu läst igenom bägge länkarna, och vet inte riktigt vad jag skall säga. Friskt vågat hälften vunnet som det heter. Hardcore-fansen kommer nog stanna kvar oavsett. Men de kan nog både vinna och förlora läsare på detta sätt. Frågan är vilket det blir mest av.
Som icke insatt, men nyfiken på DC, så ser jag väl en chans att kunna sätta mig in i det nu, utan att behöva sätta mig in så mycket i
Crisis on Infinite Earth, In Blackest Night och alla andra mega-crossovers. Å andra sidan så var det något jag såg fram emot. Visserligen hindras jag inte att sätta mig in det, men vad skall jag sen med den kunskapen till?

Den ger mig inget för att sätta mig in i de storys som kommer. Och nya ursprungsberättelser också. Det blir en del att lära om.
Jag är småkluven inför detta. Jag tror inte att berättelserna blir dåliga på något sätt. Men det är svårt att lära gamla hundar att sitta