2011-06-01, 19:01
Avslutad
DC Comics relaunchar hela sitt universe med nya no:1 över hela linjen:

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=32563

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=32566

Tankar om detta?
Citera
2011-06-01, 22:48
Moderator
Popesizes avatar
Tja, Marvels Ultimate universe, vilket var en relaunch, blev ju en succé -Så varför inte.

De gjorde ju en liten relaunch av Superman för något år sen med Superman: Earth One. Och jag vill då minnas att man pratade om att fler Earth One-titlar var på G. Jag ser ingenting i artikeln om att denna relaunch skulle vara Earth One, men jag ser ingenting som säger att det inte skulle vara det. -Så länge de inte slutar med sitt mainstream-universum, så tror jag nog att det kan vara en god idé.
Citera
2011-06-01, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Tja, Marvels Ultimate universe, vilket var en relaunch, blev ju en succé -Så varför inte.

De gjorde ju en liten relaunch av Superman för något år sen med Superman: Earth One. Och jag vill då minnas att man pratade om att fler Earth One-titlar var på G. Jag ser ingenting i artikeln om att denna relaunch skulle vara Earth One, men jag ser ingenting som säger att det inte skulle vara det. -Så länge de inte slutar med sitt mainstream-universum, så tror jag nog att det kan vara en god idé.

Mainstream-universumet upphör iom Flashpoint. Detta är en relaunch av detsamma. Läste du överhuvudtaget igenom artikeln?
Citera
2011-06-02, 01:09
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Mainstream-universumet upphör iom Flashpoint. Detta är en relaunch av detsamma. Läste du överhuvudtaget igenom artikeln?
Jag skummade bara

Där ser man, en total nystart alltså. Har nu läst igenom bägge länkarna, och vet inte riktigt vad jag skall säga. Friskt vågat hälften vunnet som det heter. Hardcore-fansen kommer nog stanna kvar oavsett. Men de kan nog både vinna och förlora läsare på detta sätt. Frågan är vilket det blir mest av.

Som icke insatt, men nyfiken på DC, så ser jag väl en chans att kunna sätta mig in i det nu, utan att behöva sätta mig in så mycket i Crisis on Infinite Earth, In Blackest Night och alla andra mega-crossovers. Å andra sidan så var det något jag såg fram emot. Visserligen hindras jag inte att sätta mig in det, men vad skall jag sen med den kunskapen till? Den ger mig inget för att sätta mig in i de storys som kommer. Och nya ursprungsberättelser också. Det blir en del att lära om.

Jag är småkluven inför detta. Jag tror inte att berättelserna blir dåliga på något sätt. Men det är svårt att lära gamla hundar att sitta
Citera
2011-06-02, 07:22
Medlem
kolits avatar
Ska ge DC en chans att återupprätta sig i mina ögon, tappade tilltron när de slutade skicka mina 4 pren. samtidigt efter typ 3 nr och vägrar svara på mina mail.

Men jag tycker det kan bli intressant förutsatt att de inte t ex gör som i Marvel Ultimate och t ex gör Bruce Wayne (även om det inte är Bruce Wayne som är batman längre men iaf eller det vet jag ju klart inte om de rebootar för då händer väl aldrig Battle for the cowl?) till svart, då blir jag ledsen. Men jag kommer helt klart kolla in detta då jag gillar exempelvis Superman rebooten och Spiderman Noir, omväxling förnöjer kort sagt.
Citera
2011-06-02, 13:14
Medlem
obin_gams avatar
Bara de lämnar Green Lantern och Batman som de är (seriöst, Morrisonss Batman-mythos är fan genialisk! Batman Inc For The Win!) får de ändra vad fan de vill.
Citera
2011-06-02, 14:23
Medlem
gothmoogs avatar
Jag är för trött för att orka gå in och fixa källor, men nej detta är inte samma sak som Earth one.

Det kommer inte att vara en nystart, men många karaktärer kommer att få nya origins, och de kommer vara yngre(?) och anpassade för dagens moderna samhälle.

Detta är ett slag i ansiktet mot äldre läsare som har köpt deras tidningar i många år. Och varför ska de börja om från nr 1? Är det inte episkt nog med att nå t ex nr 1000 av en titel?
Jag tycker inte om beslutet.

Vill man prenumerera på tidningar från USA så bör man göra detta via en svensk seriebutik. Mejla Seriebörsen.
Citera
2011-06-02, 18:07
Medlem
gothmoogs avatar
http://dcu.blog.dccomics.com/2011/06/02/the-new-justice/

Här har ni lite till info.

Enligt info som kom ut igår ska Grant Morrison skriva Superman.
Citera
2011-06-03, 14:03
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
De creative teamsen som hittills har blivit utropade är ju lovande i alla fall. Får ju se vad det blir för nya serier med då det ska vara 52 nya ongoings och det bara finns 36 nu.
Citera
2011-06-03, 16:40
Medlem
thestiffs avatar
Geoff Johns och Jim Lee tillsammans på JLA lovar ju mycket. Två av mina favoriter, av uppenbara anledningar. Har t o m tatuerat en Jim Lee teckning på min arm och jag älskade vad Johns gjorde med Gröna Lyktan, så fuck yeah till den kombon!

Rent spontant känner jag att DC börjar bli desperata efter att vinna marknadsandelar. Infinite Crisis och allt vad det innebar blev väl aldrig så stort som de ville, vad jag förstått. Så något måste de väl göra för att sno lite andelar från Marvel. Det här kan vara ett steg i rätt riktning. Jag vet att mitt intresse återväckts efter att inte ha följt en enda titel på flera år i alla fall. Om vi i Europa har möjlighet kommer jag definitivt att köpa några nummer online, om inte annat för att se hur pass bra gränssnittet är.

En annan intressant sak att se kommer vara vad härdade, trogna fans säger. De som hängt med sedan 90-talet och längre. Hur stora är ändringarna osv? Ett stort steg för DC, verkar det som, men man kan ju inte hänga upp sig på att allt startar om från #1. Det kan ju lika gärna bara vara siffran som ändras och inte mycket mer...

Väntar spänt
Citera
2011-06-04, 00:39
Medlem
Aristofiless avatar
vet inte om jag ska skratta eller gråta... Många av deras hjältar säljer mindre och mindre för att dom helt enkelt är för dåliga och dom som har köpt dom tidigare av nostalgi har börja tröttna dom med.

Vet att det inte är den fösta gången dom gör såhär och det har fungerat tidigare men va fan....

spännande och se vilka dom låter vara orörda. Läser ju igentligen bara batman och pillar dom på hans huvudböcker blir jag sjukt upprörd. Framför allt för att dom bara blir bättre och bättre som det är. Lätt att jag kommer säga upp batman om dom nollar den. Enda anledningen att jag köper den är för att den är en sån långkörare.
Citera
2011-06-04, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obin_gam
Bara de lämnar Green Lantern och Batman som de är (seriöst, Morrisonss Batman-mythos är fan genialisk! Batman Inc For The Win!) får de ändra vad fan de vill.

Green Lantern ska startas om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in