Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Ja, du har fel.
Napoli lirar i på direktplats i Champions League och har lirat trebackslinje hela vägen dit. Inget bra lag? Vi hörs då.
Det finns för närvarande två bra lag i Italien och båda kom före Napoli. Att Udinese kom fyra (inget ont om dom, bra skött klubb och respekterar verkligen deras insats) säger väl egentligen allting. Säger inte att Napoli är dåliga, de har onekligen kvalitet i anfallet men laget skrämmer inte många i CL som Spurs gjorde. Såg Napoli x2 mot Liverpool ifjol, ett Liverpool i stora bekymmer. Matchen i Neapel slutade 0-0, inte en målchans på hela matchen tror jag. Liverpool spelade med sitt sedvanligt osexiga lag i EL. Bortamatchen började Napoli piggt men orutinen tog över och Liverpool bytte in en klasspelare som vände matchen ganska enkelt på egen hand.
En sak med dagens italienälskare (jaha, nu blir man kallad för troll och alla möjliga ord) är att ni fortfarande tror det är 2001. Ni tror Paulo Cannavaro är en bra spelare, ni tror Marco Motta skulle bli en superstjärna, ni tror fortfarande att "atommyran" kommer bli en världsstjärna.
Jag hoppas jag har fel. Ser gärna en skön klubb som Napoli i CL-kvart, med sin sköna historia och sina grymma fans som förtjänar ett bättre öde. Men det är inte realistiskt, laget saknar tempo för att gå långt i CL. Och det viktigaste dom saknar är en modern spelidé och ett erfaret lag.