2011-08-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunnicliffe
Napoli är ännu ett hypat italienskt lag som är helt medelmåttigt. Kommer de till kvartsfinal i CL med en trebackslinje som får Elfsborgs försvar att se sexigt ut så bjuder jag varje användare här på en glass. Är dessutom inte övertygad av varken Cavani eller Hamsik, tror båda är stora bluffar tills de presterat något av värde.
Haha men hur bitter kan du bli? Inte övertygad av Cavani? Killen dominerade fullständigt, blev vald till årets anfallare i Serie A och slog Napolis målrekord innan 3/4 av säsongen var spelat. Dessutom jobbar han över hela planen, och har lungor som inte är av denna värld. Antingen trollar du eller så har du bara ingen aning om vad du pratar om.

Hamsik har presterat och utvecklats år efter år i Serie A och anses allmänt som en av de bästa offensiva mittfältarna i ligan. Rycks i av Milan, City och United. Men han är ju medelmåttig..

Medelmåttigt lag? Vem försöker du lura?

Och som flera sagt tidigare; Jag tror, och hoppas, Napoli kan överraska i CL. Vad som talar emot är seedningen.
Senast redigerad av scampia 2011-08-04 kl. 18:37.
Citera
2011-08-04, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Haha men hur bitter kan du bli? Inte övertygad av Cavani? Killen dominerade fullständigt, blev vald till årets anfallare i Serie A och slog Napolis målrekord innan 3/4 av säsongen var spelat. Dessutom jobbar han över hela planen, och har lungor som inte är av denna värld. Antingen trollar du eller så har du bara ingen aning om vad du pratar om.

Hamsik har presterat och utvecklats år efter år i Serie A och anses allmänt som en av de bästa offensiva mittfältarna i ligan. Rycks i av Milan, City och United. Men han är ju medelmåttig..

Medelmåttigt lag? Vem försöker du lura?

Och som flera sagt tidigare; Jag tror, och hoppas, Napoli kan överraska i CL. Vad som talar emot är seedningen.

Har aldrig sagt emot att Cavani gjort det bra i Napoli, samma gäller Hamsik. Har sett de båda i landslagen ett flertal gånger och ingen av dom har imponerat nångång. Får känslan av att de presterar i Serie A men inte när det gäller. Jag kan lika gärna ha fel om dom.

Napoli är medelmåttigt. Finns inget bra lag som kör med trebackslinje 2011.
Citera
2011-08-04, 18:44
Medlem
Citat:
Jag kan lika gärna ha fel om dom.

Napoli är medelmåttigt. Finns inget bra lag som kör med trebackslinje 2011.

Ja, du har fel.

Napoli lirar i på direktplats i Champions League och har lirat trebackslinje hela vägen dit. Inget bra lag? Vi hörs då.
Citera
2011-08-04, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ja, du har fel.

Napoli lirar i på direktplats i Champions League och har lirat trebackslinje hela vägen dit. Inget bra lag? Vi hörs då.

Det finns för närvarande två bra lag i Italien och båda kom före Napoli. Att Udinese kom fyra (inget ont om dom, bra skött klubb och respekterar verkligen deras insats) säger väl egentligen allting. Säger inte att Napoli är dåliga, de har onekligen kvalitet i anfallet men laget skrämmer inte många i CL som Spurs gjorde. Såg Napoli x2 mot Liverpool ifjol, ett Liverpool i stora bekymmer. Matchen i Neapel slutade 0-0, inte en målchans på hela matchen tror jag. Liverpool spelade med sitt sedvanligt osexiga lag i EL. Bortamatchen började Napoli piggt men orutinen tog över och Liverpool bytte in en klasspelare som vände matchen ganska enkelt på egen hand.

En sak med dagens italienälskare (jaha, nu blir man kallad för troll och alla möjliga ord) är att ni fortfarande tror det är 2001. Ni tror Paulo Cannavaro är en bra spelare, ni tror Marco Motta skulle bli en superstjärna, ni tror fortfarande att "atommyran" kommer bli en världsstjärna.

Jag hoppas jag har fel. Ser gärna en skön klubb som Napoli i CL-kvart, med sin sköna historia och sina grymma fans som förtjänar ett bättre öde. Men det är inte realistiskt, laget saknar tempo för att gå långt i CL. Och det viktigaste dom saknar är en modern spelidé och ett erfaret lag.
Citera
2011-08-04, 18:58
Medlem
Citat:
Det finns för närvarande två bra lag i Italien och båda kom före Napoli. Att Udinese kom fyra (inget ont om dom, bra skött klubb och respekterar verkligen deras insats) säger väl egentligen allting. Säger inte att Napoli är dåliga, de har onekligen kvalitet i anfallet men laget skrämmer inte många i CL som Spurs gjorde. Såg Napoli x2 mot Liverpool ifjol, ett Liverpool i stora bekymmer. Matchen i Neapel slutade 0-0, inte en målchans på hela matchen tror jag. Liverpool spelade med sitt sedvanligt osexiga lag i EL. Bortamatchen började Napoli piggt men orutinen tog över och Liverpool bytte in en klasspelare som vände matchen ganska enkelt på egen hand.

En sak med dagens italienälskare (jaha, nu blir man kallad för troll och alla möjliga ord) är att ni fortfarande tror det är 2001. Ni tror Paulo Cannavaro är en bra spelare, ni tror Marco Motta skulle bli en superstjärna, ni tror fortfarande att "atommyran" kommer bli en världsstjärna.

Jag hoppas jag har fel. Ser gärna en skön klubb som Napoli i CL-kvart, med sin sköna historia och sina grymma fans som förtjänar ett bättre öde. Men det är inte realistiskt, laget saknar tempo för att gå långt i CL. Och det viktigaste dom saknar är en modern spelidé och ett erfaret lag.

Om du slutar generalisera kanske folk börjar ta dig på allvar. Syftar på mittersta spalten i ditt inlägg.

Vi får väl se hur det går. Med tanke på dina tidigare expertutlåtanden låter jag mig nog själv stå oinfluerad.
Citera
2011-08-04, 19:02
Bannlyst
Citat:
Om du slutar generalisera kanske folk börjar ta dig på allvar. Syftar på mittersta spalten i ditt inlägg.

Vi får väl se hur det går. Med tanke på dina tidigare expertutlåtanden låter jag mig nog själv stå oinfluerad.

Ber om ursäkt för generaliseringen. Det är kanske Jesper Hussfeldt som skadat mig.

Hehe, jag är glad att jag fick fel angående Malmö
Citera
2011-08-04, 19:56
Medlem
1772s avatar
Stötte på denna; tydligen är inte Barcelona helt oövervinnerliga. Ett mexikanskt lag sopade banan med dem i Miami med 4-1.

http://www.mlssoccer.com/videos?catid=1822&id=17833

Ja, det är en träningsmatch, men 4-1?

(Hittade ingen La Liga-tråd så jag postade här)
Citera
2011-08-05, 11:56
Medlem
Ferry31s avatar
Missa inte lottningen som börjar klockan 12:00 nu då
Citera
2011-08-05, 12:15
Medlem
Arsenal-Udinese ska bli förjävla kul
Citera
2011-08-05, 14:33
Medlem
Snacka om att det var klantigt av Arsenal att tappa både andra och tredjeplatsen i ligan förra säsongen. Udinese blir ju inte lätt, och har egentligen haft på känn hela tiden att det skulle bli dem.

Augusti ser inte rolig ut:
13 - Newcastle (borta)
16 - Udinese
20 - Liverpool
24 - Udinese (borta)
28 - Manchester United (borta)
Citera
2011-08-05, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Snacka om att det var klantigt av Arsenal att tappa både andra och tredjeplatsen i ligan förra säsongen. Udinese blir ju inte lätt, och har egentligen haft på känn hela tiden att det skulle bli dem.

Augusti ser inte rolig ut:
13 - Newcastle (borta)
16 - Udinese
20 - Liverpool
24 - Udinese (borta)
28 - Manchester United (borta)

Blir nog torsk mot pool & ManU och kryss mot newcastle.
Citera
2011-08-05, 15:45
Bannlyst
Villarreal fick Odense Boldklub. härligt och dröm-lottningen för de gott för spanska ligan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in