2011-06-01, 15:32
Medlem
globbans avatar
Stack ut i naturen idag med en engångsgrill och tänkte grilla lite korv. Kolen fick ingen glöd alls och jag sitter här med en misslyckad engångsgrill.
Hur tänder man en misslyckad engångsgrill utantändvätska och med vanlig tändare?
Citera
2011-06-01, 15:34
Medlem
KemiskaAlis avatar
Försök att samla på dig fnöske och peta in under gallret, alternativt lyfta bort gallret och sedan försöka få in det bland kolen.
Citera
2011-06-01, 15:35
Medlem
Är du ute i naturen rekommenderar jag dig att göra en riktig eld. visst, det tar lite tid innan den blir grillbar, men inte olidligt länge. Ska jag ut och grilla i naturen brukar jag förutom mat och öl bara ta med mig tändare och grillgaller.
Citera
2011-06-01, 15:35
Medlem
Har du några gamla tidningar eller torra kvistar över fungerar dessa utmärkt!

Viktigt: Aftonbladets papperstidning brinner bäst.
Citera
2011-06-01, 15:36
Medlem
stilltons avatar
ta bort gallret och kolet. lägg torkade grankvistar i botten (som sitter under dom levande kvistarna). gör en ganska rejäl brasa av detta och lägg kolet ovanpå när det har gått ihop sig och börjar glöda.
Citera
2011-06-01, 16:19
Medlem
Mr.Maazes avatar
Du skulle vetat om att man aldrig någonsin kan lita på en engångsgrill! Det är stört omöjligt! Men försök att leta reda på något torrt så ska du nog få fart på den

Mr.Maaze
Citera
2011-06-01, 19:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globban
Stack ut i naturen idag med en engångsgrill och tänkte grilla lite korv. Kolen fick ingen glöd alls och jag sitter här med en misslyckad engångsgrill.
Hur tänder man en misslyckad engångsgrill utantändvätska och med vanlig tändare?
Går liksom inte utan rätt så besvärliga övningar.
billiga engångsgrillar har en tendens att inte tända sig.
Så var förutseende nästa gång och ha med dig en mindre mängd tändvätska, som du använder före du tänt.
Citera
2011-06-01, 19:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
ta bort gallret och kolet. lägg torkade grankvistar i botten (som sitter under dom levande kvistarna). gör en ganska rejäl brasa av detta och lägg kolet ovanpå när det har gått ihop sig och börjar glöda.
Jag haft många engångsgrillar som tänt sig perfekt och snabbt.
Så dra alla över en linje är fel.
Köper man ÖB-grillar eller andra skitbilliga saker, så kan man räkna med nått händer som man inte vill.
Citera
2011-06-04, 10:46
Medlem
christerys avatar
Köpt en sådan anordning, aldrig mer! Men skall man nu använda denna så rekommenderar jag att man tar ur kolen gör en riktig brasa med småstickor som man sedan matar med kolen när den brunnit ner. Under tiden tar man gallret och böjer till det så att den är ca 5-10 cm ovanför kolen och grillar på detta.
Citera
2012-04-02, 23:29
Medlem
Gick utmärkt att grilla korv med "Skogens" engångsgrill som inhandlades på Willys. Detta var 2011 innan jag fick nyss om testet som DN publicerat tidigare. Som framgår enligt testet har jag svagt minne av att "Skogens" grill rök en hel del, åtm stundtals.
För i år har jag nyligen inhandlat några Disposable Barbecue, På Lidl, som lätt vann det testet från 2009. Har tyvärr inte funnit något mer aktuellt test men DB duger säkert än.
http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi...engangsgrillar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in