2011-06-01, 09:29
Medlem
Hej. som rubriken lyder. Håller på att bli tokig.
Varit hos okunnig sjukgymnast. Har varit hos läkare och fått kortisonsprutor i knät vid 3 tillfällen. Den sista för ett par veckor sedan men nu är det tillbaka som vanligt.

symptom:
Blir svullen och får en retlig smärta efter minsta ansträngning numera.
Jag tror efter en del läsning att jag ska vila det men det finns inte tid till det. nu kmr fem dagar ledigt, har t o m funderat på att gipsa knät efter jobbet idag för att få maximal vila och avlastning.

En absurd åtgärd men jag är frustrerad och så jävla less.

Min slutgiltiga fråga och anledning till varför jag skriver här. Någon som varit med om det här och kan tipsa om något.

Tack så länge.
Citera
2011-06-01, 12:05
Medlem
Lodarleifs avatar
Jag fick nyss reda på att jag kanske också har slamsäcksinflamation... det började "riktigt" med att jag trampade fel så fick jag massa vatten i knäet och kunde inte alls använda de..sen kommer det tillbaka till och från. om jag gör en fel rörelse med knäet så blir det konstigt direkt kan inte dra tillbaka knäet lika långt bak som jag kan med vänstra knä.. är dett liknande ditt fel eller :S?
Citera
2011-06-01, 12:33
Medlem
Nej, jag skulle ändå inte vilja påstå det.
Jag har inga rörelse eller muskelproblem direkt. vill jag så kan jag göra vad jag vill med benet egentligen men det gör ont och svullnar upp..

Förklaras enklast som att när jag sätter ner benet/foten i backen och lägger minsta belastning på slemsäcken som jag tror agerar TYP "antifriktionskudde" i knät så känns det. Olika mycket för varje gång.

tyvärr har jag också ett icke stillasittande jobb.

slutsats är nog att jag ändå inte skulle TRO, observera att jag är lekman och bara tror nu att det inte är slemsäcksinflammation du har.
Citera
2011-06-01, 13:44
Medlem
pezrulezhaakons avatar
hogge3

Jag hittar inget i din text om att du varit hos läkare.. Hur kommer det sig?
Citera
2011-06-01, 13:48
Medlem
Jodå, det har jag och det står i mitt första inlägg.
Citera
2011-06-01, 15:08
Medlem
pezrulezhaakons avatar
hogge3

Bra, men de måste väl sagt nåt mer än att ge dig sprutor?
Citera
2011-06-07, 11:26
Medlem
Att jag skulle försöka vila det. Dvs sluta styrketräna och springa o så vilket jag gjort sen en lång tid tillbaka.

Nu i helgen lindade jag i vilket fall benet och gick med kryckor. har dessutom börjat käka antiinflammatoriskt och smörja med vid det utsatta området.

svårt att säga ännu om det är bättre.
Citera
2011-06-12, 17:53
Medlem
Dreass avatar
Pez: Din inbox är full
Citera
2011-07-05, 13:35
Medlem
raffeYs avatar
Dubbelpost.
Senast redigerad av raffeY 2011-07-05 kl. 13:37.
Citera
2011-07-05, 13:36
Medlem
raffeYs avatar
Bumpar för att se om ts fortfarande lider av sin slemsäcksinflamation.

Råkade ut för detta för några år sen och fick det opererat av en duktig läkare,

Mitt råd till dig är att gå till flera läkare och säg att det har blivit outhärdligt och att du knappt kan gå etc etc så ska du se att de nog kan fixa det, det är ingen jätteoperation utan de gör det genom små små hål i knät.

LYCKA TILL!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in