2011-06-01, 02:10
Medlem
Poita_s avatar
Om du skulle kunna fuska på nationella provet i Matte C och ta med dig anteckningar in på provet, i begränsad mängd självklart, vad för anteckningar skulle ni i sådana fall ta med, vad har man mest nytta av?

Diskutera!
Citera
2011-06-01, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poita_
Om du skulle kunna fuska på nationella provet i Matte C och ta med dig anteckningar in på provet, i begränsad mängd självklart, vad för anteckningar skulle ni i sådana fall ta med, vad har man mest nytta av?

Diskutera!

Ta med dig ett formelhäfte istället.. där finns allt du någonsin behöver veta
Citera
2011-06-01, 02:43
Medlem
Silfverklingas avatar
Jag skulle inte ta några anteckningar alls. Gör såhär istället:

Skaffa dig en mobil som du kan surfa på, be att få "gå på toaletten" (de måste låta dig gå), memorera det som du är osäker på och ta hjälp av google på mobilen utanför klassrummet. Alternativt förbered dig genom att gömma en mattebok någonstans nära salen som du skriver provet i. Samma sak igen, be om att få gå ut och dubbelchecka i boken.

Att fuska inne i salen under provet tror jag blir jävligt svårt. Även om inte läraren märker det så finns risken att någon liten pluggisfitta ser dig och tjallar ner dig.

Lycka till (och plugga bättre inför nästa prov)!
Citera
2011-06-01, 03:13
Medlem
Ferdawoons avatar
Ett hett tips vore ju att lära dig matte istället
Citera
2011-06-01, 06:17
Medlem
KaptenHadocks avatar
Vad är det för mening att gå matte c om inte för att lära dig något. Klarar du inte provet på ett ärligt sett förtjänar du inte g, så enkelt är det
Citera
2011-06-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Jag skulle inte ta några anteckningar alls. Gör såhär istället:

Skaffa dig en mobil som du kan surfa på, be att få "gå på toaletten" (de måste låta dig gå), memorera det som du är osäker på och ta hjälp av google på mobilen utanför klassrummet. Alternativt förbered dig genom att gömma en mattebok någonstans nära salen som du skriver provet i. Samma sak igen, be om att få gå ut och dubbelchecka i boken.

Att fuska inne i salen under provet tror jag blir jävligt svårt. Även om inte läraren märker det så finns risken att någon liten pluggisfitta ser dig och tjallar ner dig.

Lycka till (och plugga bättre inför nästa prov)!

De är jävligt noga med hur folk går på toaletten dock. Hade prov i MaB för någon vecka sen och man skulle skriva upp tiden man gick ut, när man kom tillbaka och man fick bara gå på den närmaste toaletten. Tar det då mer än tre-fyra minuter så blir det lite misstänksamt.
Citera
2011-06-01, 14:34
Bannlyst
Ett tips är att skriva in saker i din miniräknare, där man skriver in ekvationer. Works every time
Citera
2011-06-01, 23:23
Medlem
Silfverklingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dania
De är jävligt noga med hur folk går på toaletten dock. Hade prov i MaB för någon vecka sen och man skulle skriva upp tiden man gick ut, när man kom tillbaka och man fick bara gå på den närmaste toaletten. Tar det då mer än tre-fyra minuter så blir det lite misstänksamt.

Ok, hade väl det själv väldigt slappt på den fronten. Antagligen olika från skola till skola antar jag.
Citera
2011-06-01, 23:38
Medlem
bongsmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dania

Så man får inte sätta sig på toan och skita utan endast pissa?

Ont: beror väl helt på vilket betyg du satsar på och hur mycket du kunnat innan, att nå g nivå bör väl vara ganska lätt men att nå till mvg från ett svagt vg kan nog bli svårt.
Citera
2011-06-02, 01:53
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajana
Ett tips är att skriva in saker i din miniräknare, där man skriver in ekvationer. Works every time
Knappast. Hos dig kanske, men min grafräknare nollställdes av läraren inför varje större matteprov.
Citera
2011-06-02, 13:20
Bannlyst
Så synd, hela min klass körde på det
Citera
2011-06-02, 23:23
Medlem
Asså ärligt talat, vad läser du för linje? icke naturvetenskaplig antagligen??

Ni får ha miniräknare med eller? Tycker det är rätt uppenbart vad en miniräknare kan göra ^^
Vad sägs som att snacka med smartskallarna i klassen, och låna deras anteckningar, och kopiera dem, och sen plugga på dem och kanske föra in vissa saker någonstanns?

Det bästa är om du löser dem själv. Matte C är inte en svår kurs, lyssna inte på vad andra i klassen säger, dem pluggar inte rätt!

Jag vet inte hur mycket tid du har på dig, men gör som jag sa, kan du inte lösa uppgifterna i boken, så kolla på dina kompisars lösningar och plugga på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in