2011-06-01, 00:07
Medlem
Knepigt att skriva rubriken, men hur som helst, vill identifiera en skum lite box/låda.
Lite bakgrundsinfo:

Morsan bor i ett vanligt villaområde, jag besöker henne ca en gång i veckan (bor själv nära) så jag har bra koll på omgivningen. För ca 2 veckor sedan satt det en plåtlåda ca 2m upp på en lyktstolpe
mellan hennes och grannens kåk. Tittade till för jag aldrig sett något liknande.. tänkte sedan ta kort vid nästa tillfälle men hann aldrig (försvann för ca 3-4 dagar sedan).

Lådan var (troligen) av plåt, ca 30h/20b/15d (cm). Dörren hade ett vanligt lås (ingen trekantsnyckel eller så). Dessutom var sjävla monteringssatsen (i järn) bestyckad med ett hänglås såsom den skulle vara "svårare att sno". Inga klisterlappar, inga märken och inget typ hål för kamera/liknande. Satt lite vinklad neråt vägen sett.

Någon som sett liknande eller kanske vet vad det kan vara?
Citera
2011-06-01, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FormerFarmer
Knepigt att skriva rubriken, men hur som helst, vill identifiera en skum lite box/låda.
Lite bakgrundsinfo:

Morsan bor i ett vanligt villaområde, jag besöker henne ca en gång i veckan (bor själv nära) så jag har bra koll på omgivningen. För ca 2 veckor sedan satt det en plåtlåda ca 2m upp på en lyktstolpe
mellan hennes och grannens kåk. Tittade till för jag aldrig sett något liknande.. tänkte sedan ta kort vid nästa tillfälle men hann aldrig (försvann för ca 3-4 dagar sedan).

Lådan var (troligen) av plåt, ca 30h/20b/15d (cm). Dörren hade ett vanligt lås (ingen trekantsnyckel eller så). Dessutom var sjävla monteringssatsen (i järn) bestyckad med ett hänglås såsom den skulle vara "svårare att sno". Inga klisterlappar, inga märken och inget typ hål för kamera/liknande. Satt lite vinklad neråt vägen sett.

Någon som sett liknande eller kanske vet vad det kan vara?

Har sett liknande lådor när man mäter trafikflöde med slangar över gatan.
Kan kanske vara förberedelse för sådant?

/T
Citera
2011-06-06, 02:45
Medlem
xitunos avatar
Kontakta kommunen och fråga.

Kanske gjorde mätning på luftföroreningar?
Citera
2011-06-07, 19:13
Medlem
Intressanta inlägg. Tror dock inte på idén om trafikmätningar då inga kontakter var synliga för kablar. Ska kontakta kommunen.

Återkommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in