Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-31, 18:59
Bannlyst
Hej!

Tankade Gothic III för ett tag sedan men jag kände att jag ville spela igenom storyn från ettan så jag tankade ettan och tvåan och installerade dem över natten under helgen. Idag när jag kommer hem har jag äntligen tid över att testköra ettan lite, men när jag klickar på ikonen på skrivbordet händer inget. Okej tänker jag, jag har ju lite erfarenhet inom att kunna fixa program och skit på datorer, så jag sätter på run as admin, testar compatability mode och alla andra options för att det ska funka.

Fortfarande, det laddar i kanske 5 sekunder sen händer inget. Inte ens Gothic-logon kommer upp.

Screw it, tänker jag och testar tvåan. Samma sak. Testar allt jag kan, inklusive att öppna en port genom min firewall vilket egentligen är helt jävla onödigt. Då tänkte jag kanske att detta har hänt alla program i mitt 86x program folder, nej, så var det inte eftersom Gothic 3 funkade och större delen av alla mina andra spel.

Tror inte specs eller uppdatering av driver spelar någon roll alls eftersom jag lugnt kan spela spel som Cod, Gothic III somsagt m.m. Kan posta ifall det behövs. Kan vara värt att lägga till att jag kör 64-bit Vista.

Postar här för att jag inte känner till så många stora, pålitliga forumcommunitys. Ge mig gärna tips på andra stora forum som jag kan dra till som sträcker sig mer internationellt.

Sorry om det här är fel trådavdelning, kunde inte riktigt bestämma mig.

Tack som fan!
Citera
2011-05-31, 19:31
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
http://lmgtfy.com/?q=Gothic+windows+64-bit

(Speciellt andra länken ser lovande ut.)
Citera
2011-06-01, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToiletRelicTree
http://lmgtfy.com/?q=Gothic+windows+64-bit

(Speciellt andra länken ser lovande ut.)

Är bara solutions till Windows 7, fast jag testade dem, ändå hände inget. Googlade även "Gothic vista 64-bit" men hittade ingen som hade samma problem som jag. Skulle nämnt att jag redan googlat runt relativt mycket. Ingen som haft samma problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in