2011-05-31, 12:34
Medlem
schou_89s avatar
Hej nu har jag precis beställt lite stuff i från pick n mix seed. men nu när ja skulle betala via banken så fick jag Konto nr (?) och sen antar att det är ocr nr ?

IBAN: GB37 BARC **** **** **** **

SWIFT: BARCGB**

* = nummer

hur ska jag gå tillväga :S har försökt att slå in det i lägg till mottagare men hittar inte nått. måste man göra en vanlig överföring men vad är vad? .

Jag är ganska övertygad av att det är en engelsk hemsida.

så vad är IBAN och SWIFT ? och hur ska jag göra ? . någon som har beställt där ifrån förut ?

Tack för snabba svar //maniiie
Citera
2011-05-31, 12:38
Medlem
DCStar22s avatar
Vet ej om allt det där stämmer med nummer.
Men du kan inte göra en vanlig överföring utan måste göra en utlandsbetalning.
Dvs att ring till banken och sedan be dem att sätta över en viss summa till de kontot.
Så gick det till för mig.
Citera
2011-05-31, 12:39
Medlem
schou_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCStar22
Vet ej om allt det där stämmer med nummer.
Men du kan inte göra en vanlig överföring utan måste göra en utlandsbetalning.
Dvs att ring till banken och sedan be dem att sätta över en viss summa till de kontot.
Så gick det till för mig.

okej ja jag försökte ringa banken nu men roligt att det är någon kristihimmelfärdsdag så den va stängd :/

edit! . hittade internationella betalningar på internetbanken nu

* Obligatoriska uppgifter.

IBAN *
Mottagarens namn *
Adress *
Mottagarens ID
Betalarens ID

IBAN måste vara kontonr ??

Motagarensnamn = check.

adress = :S vad menas med det?

ID = kan ja ju sätta mitt order nummer på ?.

finns det ingen som beställt där ifrån ?
Senast redigerad av schou_89 2011-05-31 kl. 12:54.
Citera
2011-05-31, 16:03
Medlem
Neontomtes avatar
Skall funka med att bara knappa in sina siffror på kontokortet och sedan CVC koden på baksidan.
Vad har du för kort? Eller så kanske du har klickat på något annat knasigt?

Sen är det f.ö inte så svårt att använda google.

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=vad+%C3%A4r+iban+och+swift&oq=v ad+%C3%A4r+iban+o&aq=3&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl= 397l2404l0l13l11l0l3l3l1l187l1019l3.5&bav=on.2,or. r_gc.r_pw.&fp=ad9c572068474dcf&biw=1920&bih=1017
Citera
2011-05-31, 21:19
Medlem
DCStar22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Skall funka med att bara knappa in sina siffror på kontokortet och sedan CVC koden på baksidan.
Vad har du för kort? Eller så kanske du har klickat på något annat knasigt?

Sen är det f.ö inte så svårt att använda google.

http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=vad+%C3%A4r+iban+och+swift&oq=v ad+%C3%A4r+iban+o&aq=3&aqi=g1&aql=&gs_sm=e&gs_upl= 397l2404l0l13l11l0l3l3l1l187l1019l3.5&bav=on.2,or. r_gc.r_pw.&fp=ad9c572068474dcf&biw=1920&bih=1017

Han vill köra banköverföring. Ibland funkar det inte med kort även om de ska funka.
Kör på everypnedoesit.com istället där funkar allt för mig. Man får hela uppgifter och slipper dyra återbetalnings avgifter vid fel.
Citera
2011-05-31, 23:03
Medlem
brisingrs avatar
Välj dina frön. Klicka sedan på "Checkout".

Fyll i "Billing adress" rutorna.

Under "How would you like to pay for your order?" väljer du alternativet med alla kort.

Du har istället valt "Bank Deposit" eller "Cash/Postal Order".
Citera
2011-06-01, 14:44
Medlem
FLOMs avatar
kuk forum, kör en kortare variant:

Dom lär ha tagit med bankens namn i mailet. Sök efter banken från din banks hemsida och checka av. IBAN = fullständigt konto nummer, swift är som clearing. Använd swift-koden för att se att banken stämmer överens med det dom uppgivit. Ser allt ut att stämma, kötta på. Kom ihåg att ange referensnummer så dom vet att det är just du som betalat.

Kort på suspekta sidor skulle jag själv aldrig använda.
Citera
2011-06-07, 20:19
Medlem
epiCzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr

Under "How would you like to pay for your order?" väljer du alternativet med alla kort.

Du har istället valt "Bank Deposit" eller "Cash/Postal Order".

Förmodligen det som du gjort fel, har aldrig varit med om det andra du pratar om. Du måste nog tagit Cash/Postal order eftersom du ska skicka med adress o shit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in