Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-31, 06:34
Medlem
...as...s avatar
Med tanke på denna tråd https://www.flashback.org/p30899675 så kom jag att fundera på följande:

Hur definierar man en kändis? Vad krävs för att komma upp till den nivån av ˙bermench?

Låsning av mod med följande kommentar: "Här skvallrar vi om kändisar! /mod"
Citera
2011-05-31, 06:41
Bannlyst
definitionen av en kändis är väl att någon känner igen personen ifråga?

finns ju allt från världskändisar, till lokalkändis samt - de bästa - kändisar här på FB!
Citera
2011-05-31, 06:55
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
definitionen av en kändis är väl att någon känner igen personen ifråga?

finns ju allt från världskändisar, till lokalkändis samt - de bästa - kändisar här på FB!

Det finns en jävla massa folk det talas om i kändisskvaller som jag inte har den blekaste aning om vilka de är. Således är det ingen kändis? Eller hur menar du?
Citera
2011-05-31, 06:59
Medlem
epost72s avatar
Här finns ett uttalande rån admin.
Citera
2011-05-31, 08:03
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Här finns ett uttalande rån admin.

Tackar för den!

Jag tycker dock det är mycket luddigt fortfarande.
Citera
2011-05-31, 08:27
Medlem
hubblabubblas avatar
Folk alla inom ett visst område "känner till", med tanke på var ordet kändis kommer ifrån. Så har jag tolkat ordet
Citera
2011-05-31, 08:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Jag tycker dock det är mycket luddigt fortfarande.
Det gör vi alla. Men det går inte att definiera kändisskap helt exakt, så gränsen här på forumet får väl anses vara helt ok.
Citera
2011-05-31, 13:17
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det gör vi alla. Men det går inte att definiera kändisskap helt exakt, så gränsen här på forumet får väl anses vara helt ok.

Nja.. det håller jag inte riktigt med om. Oftast så är det moderatorernas godtycke som avgör, inte sant?
Citera
2011-05-31, 13:29
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Nja.. det håller jag inte riktigt med om. Oftast så är det moderatorernas godtycke som avgör, inte sant?
Kan tyckas, men hur svårt är det för en mod att googla lite? Dessutom kan man ju PM:a om det visar sig att en mod anser att en person inte är en kändis. Tycker det fungerar bra idag även om jag personligen inte känner till alla kändisar.
Citera
2011-05-31, 13:34
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Kan tyckas, men hur svårt är det för en mod att googla lite? Dessutom kan man ju PM:a om det visar sig att en mod anser att en person inte är en kändis. Tycker det fungerar bra idag även om jag personligen inte känner till alla kändisar.

Är detta en kändis enligt dig? https://www.flashback.org/t919702

Tror du att allmänheten har hört talas om denne "artist"?
Citera
2011-05-31, 13:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Är detta en kändis enligt dig? https://www.flashback.org/t919702

Tror du att allmänheten har hört talas om denne "artist"?
Nej jag känner inte till den artisten. Hur är det ens relevant? Tror du missförstod mitt inlägg kanske...
Citera
2011-05-31, 15:17
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nej jag känner inte till den artisten. Hur är det ens relevant? Tror du missförstod mitt inlägg kanske...

Det är relevant eftesom tråden om roffe existerar? Således måste han vara en kändis > kändisskvaller

Jag skulle kunna fråga 100 människor jag känner och jag lovar att inte en enda käft vet vem det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in