2011-05-30, 23:37
Medlem
Nu är det såhär att jag måste skriva min sista uppgift någonsin i gymnasiet innan jag tar studenten på onsdag... Problemet är att jag är väldigt trött just nu, och jag har ett par hundratal ord kvar att skriva som ändå måste vara på en relativ okej nivå.

Hur kan jag på bästa, smidigaste och billigaste bli pigg för en sisådär två-tre timmar framåt. Vill nämna att mitt kylskåp är väldigt tomt, har inget som piggar upp och kan inte dricka kaffe
Senast redigerad av Raggarmunken 2011-05-30 kl. 23:41.
Citera
2011-05-30, 23:42
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarmunken
Nu är det såhär att jag måste skriva min sista uppgift någonsin i gymnasiet innan jag tar studenten på onsdag... Problemet är att jag är väldigt trött just nu, och jag har ett par hundratal ord kvar att skriva som ändå måste vara på en relativ okej nivå.

Hur kan jag på bästa, smidigaste och billigaste bli pigg för en sisådär två-tre timmar framåt. Vill nämna att mitt kylskåp är väldigt tomt, har inget som piggar upp och kan inte dricka kaffe

Det handlar inte om att kunna dricka kaffe, det handlar om att tvinga i sig tills man börjar gilla det.
Citera
2011-05-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Det handlar inte om att kunna dricka kaffe, det handlar om att tvinga i sig tills man börjar gilla det.

Skulle varit mer ingående på varför, alltså KAN inte dricka kaffe. Har IBS, är inte smaken som är anledningen.
Citera
2011-05-30, 23:49
Medlem
Wertyms avatar
Köp energidryck och dextrosol på någon mack.
Citera
2011-05-30, 23:49
Medlem
Phews avatar
Citat:
Haha blir till att titta på den efter ca vart 50:e ord. En hel del endorfiner frigörs i alla fall
Plugga 30 minuter. Ta en promenad på 10 minuter. Plugga, promenad, plugga, promenad osv osv

Ta en kalldusch eller kasta kallt vatten i ansikten om det behövs.

Ha öppet fönster så du får syre. Ha tänt i rummet. Lyssna på musik.

Kanske?
Citera
2011-05-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Köp energidryck och dextrosol på någon mack.

Blir till som nödlösning ifall det verkligen rycker i ögonlocken, har en tendens att bli allmänt stirrig och överspeedad av sådant. Detta påverkar i sin tur koncentrationen tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Phew
Plugga 30 minuter. Ta en promenad på 10 minuter. Plugga, promenad, plugga, promenad osv osv

Ta en kalldusch eller kasta kallt vatten i ansikten om det behövs.

Ha öppet fönster så du får syre. Ha tänt i rummet. Lyssna på musik.

Kanske?

Tar en cigg på balkongen då och då, men att röra på sig samtidigt kan väl te sig mer effektivt. Kallvatten i nacken ska jag ta och köra! Kommer ihåg att man brukade köra det innan fotbollsmatcher i sina yngre dagar för att gå igång. Ska se till att öppna fönstret för mer syre. Ljus och musik har jag redan igång.

Bra tips för övrigt
Citera
2011-05-31, 00:08
Medlem
fags avatar
Köp en preworkout från Gymgrossisten!

Rage!
Citera
2011-05-31, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Köp en preworkout från Gymgrossisten!

Rage!

Vart får man tag på sånt vid den här tiden på kvällen då Bor förövrigt på östra Södermalm.
Senast redigerad av Raggarmunken 2011-05-31 kl. 00:12.
Citera
2011-05-31, 00:42
Medlem
Citat:
Vart får man tag på sånt vid den här tiden på kvällen då Bor förövrigt på östra Södermalm.

Det får du inte tag på så här dags :P

Det absolut bästa är att sova i korta intervaller, eller som man säger förenklat - "Powernappa". Ställ en klocka och sätt den max 30 minuter efter du lagt dig, man ska helst bara "vila" i 20~min
Citera
2011-05-31, 00:47
Medlem
Hög musik, dock ej i hörlurar (för mysigt).
Tänd alla lampor.
Frisk luft!
Planera in en dusch, promenad eller något uppiggande i mitten av pluggtiden så du har något "att se fram emot" som även piggar upp dig.
Småät, bara lite och ofta så du håller dig igång och får energi. Glöm inte vatten!
Sortera strumpor eller dyl. i en kvart när tröttheten smyger på dig, att röra sig är bra.
Peppa dig själv och känn dig nöjd med jämna mellanrum, finns inget som tröttar ut en mer än ett risigt självförtroende mitt i natten.
Håller tummarna för dig nu, lycka till!
Citera
2011-05-31, 00:54
Medlem
Citat:

Tjack
Citera
2011-05-31, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomal
Det får du inte tag på så här dags :P

Det absolut bästa är att sova i korta intervaller, eller som man säger förenklat - "Powernappa". Ställ en klocka och sätt den max 30 minuter efter du lagt dig, man ska helst bara "vila" i 20~min

Powernaps är en no-go för mig, jag slocknar. Funkar bara inte även fast jag skulle sätta en väckarklocka så kommer den stängas av i min trötthet, i alla fall i det stadium som jag befinner i mig nu.

Citat:
Ursprungligen postat av manlove
Hög musik, dock ej i hörlurar (för mysigt).
Tänd alla lampor.
Frisk luft!
Planera in en dusch, promenad eller något uppiggande i mitten av pluggtiden så du har något "att se fram emot" som även piggar upp dig.
Småät, bara lite och ofta så du håller dig igång och får energi. Glöm inte vatten!
Sortera strumpor eller dyl. i en kvart när tröttheten smyger på dig, att röra sig är bra.
Peppa dig själv och känn dig nöjd med jämna mellanrum, finns inget som tröttar ut en mer än ett risigt självförtroende mitt i natten.
Håller tummarna för dig nu, lycka till!

Tack Jo, bara motivationen att varje ord som jag skriver är ett ord närmare friheten hjälper en hel del trots allt. Är relativt duktig på ord-bajseri för uppsatser som kräver ett visst antal ord i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av NicolasCage
Tjack

Snabbt? Ja. Billigt och Smidigt? Nej.
Senast redigerad av Raggarmunken 2011-05-31 kl. 01:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in