Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-30, 19:38
Medlem
Jag gjorde idag ett inlägg om en viss sak. (inom spel) Sen när jag skulle kolla om någon hade svarat på mitt inlägg, så står det "Du angav ett ogiltigt Ämne. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige." Liksom wtf? Jag har lagt sidan bland favoriter, så jag hittar den enkelt, så det borde ju inte vara nå fel.. Men kan någon Admin ha tagit bort inlägget? Och då undrar jag varför?
Citera
2011-05-30, 19:45
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1
Jag gjorde idag ett inlägg om en viss sak. (inom spel) Sen när jag skulle kolla om någon hade svarat på mitt inlägg, så står det "Du angav ett ogiltigt Ämne. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige." Liksom wtf? Jag har lagt sidan bland favoriter, så jag hittar den enkelt, så det borde ju inte vara nå fel.. Men kan någon Admin ha tagit bort inlägget? Och då undrar jag varför?

förmodligen kastat till PK.
Citera
2011-05-30, 19:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Och då undrar jag varför?

Pga ett regelbrott.
Citera
2011-05-30, 19:46
Medlem
lendrygghs avatar
Högst troligt bröt inlägget mot någon regel. Ta en titt på Regelverket för mer information.
Citera
2011-05-30, 19:47
Medlem
Borde man inte få ett Pm där det står att ens inlägg bröt mot den regeln eller så?
Okej, ska kolla bland reglerna om den bröt något..
Citera
2011-05-30, 19:52
Medlem
najass avatar
Citat:
Borde man inte få ett Pm där det står att ens inlägg bröt mot den regeln eller så?
Okej, ska kolla bland reglerna om den bröt något..

Kolla särskilt 0.03 där det bland annat står:

Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

Du inser nog inte hur stort FB är och hur många inlägg som raderas som just OT eller trams varje timme. Ett PM varje gång hade blivit en rätt omfattande och onödig procedur och kloggat igen PM-boxarna både hos moderatorer och andra FB:are.

Är det för övrigt inte mer logiskt att kolla regleverket först och sedan fråga om man fortfarande inte förstår elelr fått svar på hur det fungerar här?

Se även FAQ:en är ett tips https://www.flashback.org/f351
Citera
2011-05-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Är det inte mer logiskt att kolla regleverket först och sedan fråga om man fortfarande inte förstår elelr fått svar på hur det fungerar här?

Inte att jag redan har kollat regler ett antal gånger innan? Jag trodde kanske att det länkades andra regler, som jag inte hade läst.. Inlägget jag gjorde, bryter knappast mot någon regel som står där..
Citera
2011-05-30, 20:04
Medlem
najass avatar
Citat:
Inte att jag redan har kollat regler ett antal gånger innan? Jag trodde kanske att det länkades andra regler, som jag inte hade läst.. Inlägget jag gjorde, bryter knappast mot någon regel som står där..

Suck, detta får mig att ta nya tag vad gäller att fixa en exempelsamling för reglerna.

Jag kollade dina raderade inlägg nu och din tråd har bedömts bryta mot regel 1.01 och är uppe för poll i Outlaw (moderatorernas eget forum). Du får besked om utfallet inom någon dag.
Citera
2011-05-30, 20:16
Medlem
Bara för jag sökte efter en klan till ett spel och det klassas som annonsering?
Har ju läst ett flertal trådar om samma sak så trodde det inte var något fel med det..
Citera
2011-05-30, 20:43
Medlem
ABBORREs avatar
Suck
Reg: May 2011

Skulle tro att jag har 2658 inlägg raderade, kom in i matchen.

Gillar inte modsen det du skriver, så raderar dom det, SÅ ÄR DET.
Citera
2011-05-30, 22:10
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Du inser nog inte hur stort FB är och hur många inlägg som raderas som just OT eller trams varje timme. Ett PM varje gång hade blivit en rätt omfattande och onödig procedur och kloggat igen PM-boxarna både hos moderatorer och andra FB:are.

Är det för övrigt inte mer logiskt att kolla regleverket först och sedan fråga om man fortfarande inte förstår elelr fått svar på hur det fungerar här?

Det är intressant att bara göra en jämförelse med tillsägelser, där PM skickas och det i en del fall skickas svars-PM från den som fått tillsägelsen, och hur många moderatorer som har problem med att deras PM-lådor fylls upp av det.
Och då har moderatorer större PM-lådor än vanliga användare (av skälet som beskrivs ovan), så om PM skulle skickas vid varje radering så skulle vanliga användare får mer tryck i sina PM-lådor medans moderatorernas PM-lådor skulle klappa ihop totalt av alla svar som tycker att deras inlägg inte alls förtjänade att raderas....
Citera
2011-05-30, 23:28
Medlem
Jaja, det kanske är lite tokigt om man ska skicka pm till varje tråd som tar bort, men tyckte bara att det var konstig för har ju sett liknade trådar om detta ämne men inget som har hänt.
Får väl gå till något annat forum och ställa frågan där.

Apropå en till sak som jag kom på, en kompis till mig G-Host . När han skulle gå in på Fb's hemsida
stog det, du är välkommen tillbaka igen 2013, då undrar han varför han blev bannad eller vad
man nu ska kalla det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in