• 9
  • 10
2011-06-03, 21:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancer
Fast där är det ju skillnad, när det är så uppenbart att tjejen har missat något och att hon inte stoppat in kjolen för att se fin ut. Då ska man ju påpeka det.

Men om tjejen tycker att hon är fin och frågar vad killen tycker, och han tycker det ser galet ut, det är då det blir jobbigt läge.

Jag hade tänkt att lägga in en bild på en av karaktärerna i Emerdale farm (Genesis Walker) men hittade ingen bild där den turkosa ögonskuggan syntes tydligt nog. Om det var den nivån på det hela så är det ju en helt smaklös tjej. Och då är frågan vill man vara tillsammans med en sådan. Klarar ens estetiska sinne av det öht.
Man kan utvidga din frågeställning då, för vissa särskilt unga tjejer kan inte skilja på Fin - och slampig.
Jag tänker nu på klädstil

Eller är det en belysningsmiss för tro mig - det är vanligt

Kan du utveckla vidare?
Citera
2011-06-04, 02:28
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det här måste ju vara källan till allt missförstånd könen emellan...

När man tycker att en tjej har sminkat sig fult så ska man säga "vad fula kläder du har"? Vad säger man om en tjej har en äcklig parfym på sig? "vilken omodern mobil du har"?

Inte undra på att det råder kommunikationsproblem män och kvinnor emellan när tjejer använder kodord för allt de vill ha sagt...

Oh det förklara varför jag som tjej inte begriper mig på mitt egna kön alltid. Jag lyckades aldrig lära mig koderna och nödlögner..
Hm.. Kan förklaringen ligga i att mina vänner under uppväxten bestod av killar som var plugghästar och kommunikationen var "pang på rödbetan" och att min fosterfar uppfostrade mig i att "menar du A så säger du A"?
Citera
2011-06-04, 12:21
Medlem
Linterieurs avatar
Jag tror tjejerna vill att man ska vara ärlig, kanske inte kasta det på dom och skrika " DU SMINKAR DIG SOM EN KÄRRING!" utan kanske föreslå andra nyanser på ögonskugga, ge lite tips på vad som skulle passa så bra till hennes ögon. You get the point.
Uppenbarligen har tjejen verkligen försökt göra sig fin, men misslyckats. Säg inte att hon är ful, då kommer hon bara känna sig dålig och ni får en tråkig kväll. Uppmuntra istället till annat.

Och jag skulle absolut berätta detta för tjejen, jag tror inte hon med flit gör sig mindre attraktiv.
Citera
2011-06-04, 12:30
Medlem
StefanHeterJags avatar
Om man ger kritik så ska man även ge förslag på lösning, annars har man inte åstadkommit något mer än att vara en del av problemet.

Jag hade inte nämnt hur djävligt det såg ut, utan istället sagt "En ljusare nyans av X skulle vara snyggare tror jag", om hon då fortsätter och fråga "Vaddå, tycker du inte att det är snyggt?" så svarar jag "Det är fint, jag föredrar en mer nedtonad sminkning, men det är ju en smaksak."

Till min fru är jag dock uberärlig, säger direkt om något ser fult ut. Känns som att vi passerat stadiet där man inte kan säga sånt till varandra. Det handlar ju inte om att dissa, utan om att hissa.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in