2011-05-30, 19:18
Medlem
Hejsan. Kände att jag behöver vända mig till lite mer professionella eftersom det känns som jag har provat det mesta men är fortfarande osäker på om problemet med micken är mjuk eller hårdvara relaterat.

Allting började några veckor sedan då jag använde mitt headset med mick och ljudet började "sparka" / brusa från datorn. Efter det så slutade micken att fungera helt i alla program.

Har gått igenom mick inställningarna och även provat en annan mick. Var idag o köpte ett usb med eget ljudkort för mick och headset så att det inte ska vara beroende utav det integrerade ljudkortet som jag har. Men det vill inte heller ge resultat.

Idag så sa en kompis att han hörde min röst i typ 2 sekunder när jag höll på ansluta om sladden till mick uttaget men inget mer än de.

Jag använder windows 7 professional 64X.

Skype säger att antingen att min mick fungerar korrekt eller att jag lär höja på volymen men inget hjälper.

Såhär ser mina inställningar ut inne på "sound". Under fliken playback har jag usb pnp sound device (usb ljudkortet som jag köpte) och den är default device. Under den så finns det speakers "not plugged in" och "realtek digital output" disabled.

Inne på fliken recording har jag usb pnp sound device som är usb mikrofonen som jag köpte idag.
Under finns mikrophone not plugged in , cd audio disabled, line in not plugged in och stereo mix disabled.

Det är dom 2 (USB PNP SOUND DEVIDE) som är de nya ljudenheterna som är installerade på datorn men det händer ingenting med ljudet från micken hur jag än vrider o vänder på inställningarna i "sound" och "recording"

Kan även tillägga att all ljud som sker via speakers fångas även upp utav micken men inte min egna röst. Bara det interna ljudet från datorn får mickens volymnivå att ändra på sig.

Har någon råkat ut för detta fel innan eller kan säga på en gång att det kan i värsta fall vara ett hårdvarufel ?

Skulle vara tacksam för tips.
Senast redigerad av Obumbration 2011-05-30 kl. 19:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in