2019-06-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Tråkigt, vad var den stora skillnaden förr jämfört med nu?
Har bonusarna blivit mycket sämre?

Vad jag antar att du funderade över med oddsförändringar: När du väl lagt spelet är det det oddset som gäller, hur marknaden rör sig efter det är betydelselöst.

Det som hände var att ni svenskar fick en ny spellag vid nyår, vilket bland annat gör att spelbolagen endast får erbjuda bonus vid ett tillfälle, det är alltså endast en välkomstbonus som bolagen får erbjuda. Det här gäller alltså de bolag som har licens i Sverige. Tidigare, när de inte behövde svensk licens, fick bolagen erbjuda hur mycket bonusar som helst, och det är på de löpande erbjudandena som man kan tjäna större summor och framförallt tjäna kontinuerligt.
Citera
2019-06-13, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkuggla
Enligt oddstoincome erbjuder Casumo en insättningsbonus på 100% upp till 20.000... Låter ju helt sjukt. Någon som provat?

Bonusen är för bra för att vara sant. Omsättningskraven är ca 30x pengarna du stoppar in. Dock fick jag ett konto limmat på sidan förra veckan. Blev av med 23k av mina egna pengar. Tydligen hade jag följt ett otydligt spelmönster och blev på det sättet limmad. Hade bara bettat på stora fotbollsmatcher... De är helt galna på Casumo! Kör inte bonusen om ni inte vågar ta SJUKT stora risker. Jag kommer aldrig köra bonusen iaf. Och stoppade bara in ca 2k när jag startade bonusen.
Senast redigerad av ArthurBrown6000 2019-06-13 kl. 09:31.
Citera
2019-06-13, 10:17
Medlem
Luftgevars avatar
Jag satte in 500kr på Coolbet för att få 500kr bonus. Sedan bettade jag på en fotbollsmatch med odds 2.8 och vann (förlorade på betfair).
Har nu 2800 på kontot och för att möta upp det på Betfair så krävs ca 6-7k. Börjar bli stora summor pengar 😭 Nu måste jag börja snegla på att ta ut pengarna från Coolbet snarare än Betfair. Således undrar jag:

Omsättningskravet är 6x bonusbeloppet, hur ska jag räkna ut det?
Ska jag placera bets värda 3000 kr? (500x6)
Senast redigerad av Luftgevar 2019-06-13 kl. 10:46.
Citera
2019-06-13, 11:46
Medlem
Citat:
Jag satte in 500kr på Coolbet för att få 500kr bonus. Sedan bettade jag på en fotbollsmatch med odds 2.8 och vann (förlorade på betfair).
Har nu 2800 på kontot och för att möta upp det på Betfair så krävs ca 6-7k. Börjar bli stora summor pengar 😭 Nu måste jag börja snegla på att ta ut pengarna från Coolbet snarare än Betfair. Således undrar jag:

Omsättningskravet är 6x bonusbeloppet, hur ska jag räkna ut det?
Ska jag placera bets värda 3000 kr? (500x6)

Att det är "stora summor" pengar är ju såklart upp till var och en, men scenariot är ju inte det man hoppas på men sker ju emellanåt så det är nog bra att vänja sig vid det .
Helt riktigt räknat på omsättningskravet där!
Citera
2019-06-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurBrown6000
Bonusen är för bra för att vara sant. Omsättningskraven är ca 30x pengarna du stoppar in. Dock fick jag ett konto limmat på sidan förra veckan. Blev av med 23k av mina egna pengar. Tydligen hade jag följt ett otydligt spelmönster och blev på det sättet limmad. Hade bara bettat på stora fotbollsmatcher... De är helt galna på Casumo! Kör inte bonusen om ni inte vågar ta SJUKT stora risker. Jag kommer aldrig köra bonusen iaf. Och stoppade bara in ca 2k när jag startade bonusen.

Oj, tråkigt att höra men bra att veta! Har du ifrågasatt beslutet och hur motiveras det?
Citera
2019-06-13, 11:48
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.lasse77
Att det är "stora summor" pengar är ju såklart upp till var och en, men scenariot är ju inte det man hoppas på men sker ju emellanåt så det är nog bra att vänja sig vid det .
Börjar bli stora summor, om jag förlorar även nästa så är man uppe i 15k direkt, det går snabbt uppåt liksom.
Citera
2019-06-13, 15:05
Medlem
Citat:
Börjar bli stora summor, om jag förlorar även nästa så är man uppe i 15k direkt, det går snabbt uppåt liksom.

Varför ska du lägga så stora summor? När jag bonushorar skiter jag fullständigt i om bonusen är klar ikväll eller om 3 veckor. Det viktigast är att hålla så låg profil som möjligt och det gör man inte genom att satsa 7 k
Citera
2019-06-13, 15:46
Medlem
Citat:
Om du läser bonusreglerna så liknar de Nordicbets. Och Nordicbets regler är ganska tuffa. Titta igenom dem innan du börjar spela. Segt också att Coolbet sänkt sin bonus
Citera
2019-06-13, 15:48
Medlem
Citat:
Oj, tråkigt att höra men bra att veta! Har du ifrågasatt beslutet och hur motiveras det?

Klart att jag ifrågasatt beslutet men de kan inte göra något åt situationen säger dem. Är onödigt att köra sidan imo, alldeles för höga risker.
Citera
2019-06-13, 18:06
Medlem
Luftgevars avatar
Dubbelpost.
Senast redigerad av Luftgevar 2019-06-13 kl. 18:22.
Citera
2019-06-13, 18:14
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Varför ska du lägga så stora summor? När jag bonushorar skiter jag fullständigt i om bonusen är klar ikväll eller om 3 veckor. Det viktigast är att hålla så låg profil som möjligt och det gör man inte genom att satsa 7 k
Jag är ivrig och vill ha pengarna snabbt. Spelbolagen bryr sig väl ej om man förlorar sina pengar?
Citera
2019-06-13, 20:58
Medlem
Citat:
Jag är ivrig och vill ha pengarna snabbt. Spelbolagen bryr sig väl ej om man förlorar sina pengar?

Nej men om du förlorar på ena bolaget innebär ju det också att du vinner på det andra. För mig som även bettar vid sidan vill man därför undvika stora vinster i onödan så att säga.

Sen ska också sägas att jag sysslar med surebetting när jag bonushorar. Jag använder mig alltså inte av Betfairs börs som ni andra utan hittar utstick där jag i sämsta fall går +- 0. Oftast någon procent plus. Men det handlar ju i grunden om att spela på felsatta odds och då kan man inte hosta fram 7 k för då kommer limmet som ett brev på posten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in