Citat:
Ursprungligen postat av
Rallads
Vad är skillnaden på att använda betfair gentemot ett annat spelbolag? Om vi säger att jag lägger in 1000 kronor på Unibet och får en bonus på 1000 så har jag 2000kronor att spela för. Jag lägger samtidigt in 2000 kronor på Nordic bet, ingen bonus. Jag spelar sedan 2000kr på Unibet att Sevilla slår Porto till oddset 1,9. Sedan spelar jag för 2000 kronor på Nordic bet att Porto vinner eller att det blir oavgjort till oddset 1,9 och hoppas att spelet på Nordic bet går in. Vad hade det varit för skillnad om jag hade spelat på betfair istället? Har helt enkelt inte förstått hur Betfair fungerar.
På betfair spelar man mot att något ska hända.. annars måste du hitta ett tvåvägsspel och spela t.ex 1000kr på NEJ, 4.0 i odds, då måste du även spela 5000kr på 1.2 på NEJ för att få ut samma belopp oavsett resultat..
Problemet är ju då att den vanligaste marknaden är 1x2, samt att på en oddsmarknad behöver du bara skriva in 1000kr så spelar den ut oddset själv... såhär kan ett spel på smarkets (överlägsen betfair) se ut.
https://i.gyazo.com/166f488908933a7e5611769385019751.png
bettade alltså 0.05kr.. om du hade lirat på en spelsida istället så hade du behövt räkna ut vad du måste betta på alla resultat för att du ska vinna oavsett, och den procentuella utbetalningen blir ofta sämre, iaf på 1x2 marknader. På smarkets/betfair vinner du alltid din insats-provision, och förlorar insats*odds-1 eller insats*odds -insats..