2011-05-30, 13:42
Medlem
Det är så att min cdläsare är trasig och jag vill installera ett spel på datorn. Kan man bränna skivan på en annan dator till en ISO-fil och sen installera den eller hur ska man göra? Vill gärna ha tips på program som kan användas till detta =)
Citera
2011-05-30, 13:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du provat med ett USB-minne?
Citera
2011-05-30, 13:47
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Det är så att min cdläsare är trasig och jag vill installera ett spel på datorn. Kan man bränna skivan på en annan dator till en ISO-fil och sen installera den eller hur ska man göra? Vill gärna ha tips på program som kan användas till detta =)

Ladda ner http://www.imgburn.com/ på en annan dator och skapa en ISO av skivan på den datorn. Lägg sedan över ison på en bärbar hdd och installera på den trasiga datorn mha tex demon tools.
Citera
2011-05-30, 13:51
Medlem
pnGus avatar
Något som går lite fortare är väl ändå att bara flytta över cd-spelaren från den andra datorn till den du använder? Om du nu har tillgång till 2 datorer i hushållet vill säga
Citera
2011-05-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du provat med ett USB-minne?

Det går väl inte bara lägga över innehållet från usbminnet och köra eller?

Citat:
Ladda ner http://www.imgburn.com/ på en annan dator och skapa en ISO av skivan på den datorn. Lägg sedan över ison på en bärbar hdd och installera på den trasiga datorn mha tex demon tools.

Tack för svar=) så får det bli!
Citera
2011-05-30, 14:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Det går väl inte bara lägga över innehållet från usbminnet och köra eller?

Gör ISO-filen till en exe.fil/installationsfil. Aning krångligt, men det går.
Citera
2011-05-30, 14:03
Medlem
Ja, gör till en iso-fil på en annan dator, för över med USB. Sen mountar du iso-filen med Daemon Tools.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in