2011-05-30, 00:54
Medlem
immenses avatar
Vet att både effe och reductil höjer blodtryck osv osv. Men vilket av dessa är egentligen farligast?
Det sägs ju att folk har dött av reductil...Men jag antar att det var folk som överdoserade kanske eller liknande.
Just nu är jag inne på en sida och har svårt att välja..ska jag beställa effe 30mg eller reductil 15mg.
Vill bara veta om någon har koll på ifall reductil är mindre farligt..eller kanske farligare än effe?

Någon som testat båda?
Citera
2011-05-30, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av immense
Vet att både effe och reductil höjer blodtryck osv osv. Men vilket av dessa är egentligen farligast?
Det sägs ju att folk har dött av reductil...Men jag antar att det var folk som överdoserade kanske eller liknande.
Just nu är jag inne på en sida och har svårt att välja..ska jag beställa effe 30mg eller reductil 15mg.
Vill bara veta om någon har koll på ifall reductil är mindre farligt..eller kanske farligare än effe?

Någon som testat båda?
Folk har dött av nötter också
Citera
2011-05-30, 01:11
Medlem
Glomgolds avatar
Sluta larva dig. Varken Efedrin eller Reductil är farligt. Dosera som folk och lyssna på kroppen. Börja lågt och känn efter.
Citera
2011-05-30, 01:29
Bannlyst
Inget utav dom är något självmord
Ta reductil,det är bättre än effedrin med hästlängder.. iallafall om det är hunger dämpande du är ute efter
Citera
2011-05-30, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glomgold
Sluta larva dig. Varken Efedrin eller Reductil är farligt. Dosera som folk och lyssna på kroppen. Börja lågt och känn efter.

Efedrin sliter ganska hårt på hjärtat dock.

Skulle hellre ta reductil för hungerdämpande syfte. Den ökade förbränningen med efedrin är inte stor.

Mvh
Citera
2011-05-30, 04:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immense
en medicin försvinner inte från marknaden bara för några "överdoseringar" med den attityden skulle 99% av alla andra läkemedel också tas bort...det är medicinskt bevisat att reductil ökar risken för både hjärtattack å stroke och det är orsaken till att medicinen försvunnit från marknaden.
Senast redigerad av Arne.Anka 2011-05-30 kl. 04:21.
Citera
2011-05-30, 10:48
Medlem
Kul..

Citat:
A higher number of cardiovascular events has been observed in people taking sibutramine versus control (11.4% vs. 10.0%).[14] In 2010 the FDA noted the concerns that sibutramine increases the risk of heart attacks and strokes in patients with a history of cardiovascular disease.[15]

Wow vilken jätte skillnad....

Reductil är inget mystiskt mirakelmedel, det är en simpel reuptake inhibitor

Jag gillar detta påstående mest:
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
en medicin försvinner inte från marknaden bara för några "överdoseringar" med den attityden skulle 99% av alla andra läkemedel också tas bort...det är medicinskt bevisat att reductil ökar risken för både hjärtattack å stroke och det är orsaken till att medicinen försvunnit från marknaden.

Hallå? Bor du i Sverige människa? Några mongon överdoserade på koffein för inte så länge sen och apoteket övervägde att receptbelägga det, men tur sagt slog det inte igenom. Det är klart som fan att allt som går att överdosera på är en potentiell fara i samhällets ögon, sen är frågan om det positiva överväger det negativa som med exempelvist alvedon och NSAID
Citera
2011-05-30, 10:55
Medlem
gloeggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Skulle hellre ta reductil för hungerdämpande syfte. Den ökade förbränningen med efedrin är inte stor.

Dock så ger ju effedrin energiboost som kan vara välkommet vid kcal-underskott... man har ju itne nergi i överflöd när man dietar...

varför inte kombinera de två ?
Citera
2011-05-30, 13:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nid
Hallå?
Läste du överhuvudtaget vad som skrevs? det är en djävla skillnad att receptbelägga en medicin pga överdoser och att en receptbelagd medicin tas bort från marknaden för att den anses för farlig för att få säljas och användas och det har inget med överdoser att göra.
Citera
2011-05-30, 16:04
Medlem
DJdarknesss avatar
Är nån som ens vet vart man få tag i Reductil nu? Medinc säljer slim trim istället å de ger ingen effekt. Reductil verkar vara näst intill omöjligt att få tag i nu. Dom indiska var riktigt jävla bra.

Mvh
Citera
2011-06-01, 11:54
Medlem
pl0p3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJdarkness
Är nån som ens vet vart man få tag i Reductil nu? Medinc säljer slim trim istället å de ger ingen effekt. Reductil verkar vara näst intill omöjligt att få tag i nu. Dom indiska var riktigt jävla bra.

Mvh

Medinc verkar ha dem i lager igen. Kändes dock läskigt dyrt med nästan 30 spänn/tablett men jag har ingen koll. Är det därikring priserna ligger? Isf går jag nästan hellre hungrig, haha.

Efter en snabb googling upptäckte jag att det fanns i diverse onlineapotek(som inte skickar från sverige), men det kanske man bör hålla sig ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in