Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Förresten!
Jag har en fråga till alla er "drömtjejer".
Hur gamla är ni?
Vill ni inte svara exakt kan ni väl iaf säga 18-20, 20-25, 25-30 osv.
Vill få lite fördomar spräckta.

Jag är 23, nu. För några år sedan var jag 18, och tänk, jag lyssnade på P1 och läste böcker då också även om jag festade mer då än vad jag gör nu.
Magkänsla i all ära, men man ska fortfarande inte döma hunden efter håren. Om du skulle träffa mig i min arbetsmiljö till exempel, så skulle du antagligen inte få nått vidare intryck av mig... Jag har nämligen slutat försöka diskutera litteratur eller filosofi i fikarummet, eftersom samtalet ändå ofelbart snart kommer in på Let's dance eller ishockey.. Istället är jag typ tyst eller nickar och ler och ställer artiga frågor tills jag får återgå till mina arbetsuppgifter och slutligen gå hem och få göra vad jag vill! Det finns ingenting i mitt utseende som skvallrar om mina fritidsintressen och jag skulle nog lätt kunna misstas för att vara "vanlig tjej" eller "blåst blondin" om man inte pratar med mig.
Människor har inte bara en sida, vi är mer komplicerade än så. Vi passar sällan in i en stereotyp och om du letar efter en tjej utifrån så exakta mallar som du sätter upp så missar du kanske din drömkvinna - för att hon läser "Science Magazine" istället för "Illustrerad Vetenskap" och du bara frågade om hon läser just den tidningen, om du förstår vad jag menar. Så, var mer öppen och försök att lära känna nya tjejer för vilka individer de faktiskt är, istället för att hålla upp en mall framför dem och rata dem du inte tror passar in vid första anblick.