2019-03-17, 14:51
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Varför är DM så jävla segt? Har de flyttat sina servrar till Bangladesh, eller vad är det frågan om?
Dom DDoS:as dagligen.
Citera
2019-03-17, 15:00
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Dom DDoS:as dagligen.
Det låter ju jäkligt intressant. Man undrar vilka som skulle få för sig att attackera en sida som Dream Market.

Måste ju antingen vara konkurrenter till DM, eller någon religiös eller statlig organisation.
Citera
2019-03-17, 15:07
Medlem
Snasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Det låter ju jäkligt intressant. Man undrar vilka som skulle få för sig att attackera en sida som Dream Market.

Måste ju antingen vara konkurrenter till DM, eller någon religiös eller statlig organisation.

Det kan väl vara folk som vill komma åt alla bitcoins också tror jag?
Citera
2019-03-18, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snasi
Det kan väl vara folk som vill komma åt alla bitcoins också tror jag?
Nej, bitcoinsen kommer man inte åt genom ddosning.
Citera
2019-03-18, 06:20
Medlem
Nochillss avatar
Det är säkert Europol med påtryckningar från CIA som ligger bakom DDOS-attackerna.

Ironiskt är ju att CIA genomförde som bekant, LSD-experiment för mind control på 1950-talet.
Citera
2019-03-19, 20:17
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Nej, bitcoinsen kommer man inte åt genom ddosning.
Gör dom helt klart. Dom DDoSar alla officiella .onion addresser och sprider sedan sina egna, som folk sedan ska "sätta in" pengar på DM via BTC fast pengarna istället går till dom.
Citera
2019-03-19, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Gör dom helt klart. Dom DDoSar alla officiella .onion addresser och sprider sedan sina egna, som folk sedan ska "sätta in" pengar på DM via BTC fast pengarna istället går till dom.
Aha, ja, det låter rimligare.
Citera
2019-03-20, 01:43
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackmatt
Era jävla idioter, det är inte alls svårt att riktiga adresser till DM, finns ju för fan på förstasidan när man loggar in. Jag har köpt 5 gånger på DM och har fått paketet varje gång under 48 timmar. Om ni är så dumma så att ni använder era konton som plånbok eller att ni inte vet hur man krypterar då förtjänar ni att förlora pengar.

Jag har inte blivit av med några coins men förstår inte varför du ska ha sån otrevlig ton när folk blivit av med pengar. Eller jo, jag losade några 100 när FS 2 gick ned men det är inte väldigt enkelt att ha exakt summa för ändamålen när Bitcoinsvärdet pendlar. Sen att du fått leverans 5 ggr inom 48 h är ju liksom ingen bedrift för även det är ju avhängigt sådant man inte kan råda över.

Hoppas det fortsätter att gå bra för dig och det som blivit bedragna av Fakesidor har nog lärt sig läxan att inte ens lita på de adresser D M själva lagt upp. Den kunde jag med åkt dit på. Det har även varit en stor rotation på säljare på sistone. Gamla rävar har försvunnit och nya ansikten har dykt upp.
Det ska visst ha förekommit några tråkiga exit-scams tyvärr. Såna är svåra att förutspå. Man invaggas ju i en slags trygghet om man beställt exakt samma vara av samma säljare 10+ gånger på raken.
Citera
2019-03-21, 23:15
Medlem
Kafes avatar
Ifall ni missat ett gäng ytterligare officiella länkar så hittar ni denna samling länkar både på sidan vid log in, på knappen ovanför länklistan i vänster spalt och samt när man loggar in så visas de på startsidan.

Citera
2019-03-24, 19:51
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafe
Ifall ni missat ett gäng ytterligare officiella länkar så hittar ni denna samling länkar både på sidan vid log in, på knappen ovanför länklistan i vänster spalt och samt när man loggar in så visas de på startsidan.

Attackeras även forumet och byter adress hela tiden? Och kan man se där nånstans vilken som är den senaste länken?

Detta är ju löjligt, går ej använda sidan längre. Har man tur kommer man in på en mirror link men tar inte lång tid så fungerar inte den längre heller. Hade inte gått att handla något och har väl varit såhär i flera veckor nu?
Senast redigerad av Illuzionz 2019-03-24 kl. 20:01.
Citera
2019-03-25, 12:26
Medlem
deep/dark web olagligt???

Gör ett skolprojekt om deep/dark web, för det har jag varit lite inne på Tor browser och hiddenwiki för att se vad som finns. Nu undar jag bara om detta egentligen är olagligt? Har varit inne på en vapen-sida och en drog hemsida, men har självklart inte köpt någonting.

Vill inte direkt få skit för ett skolprojekt...
Citera
2019-03-25, 12:29
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Nej, det är inte olagligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in