Tjo!
Jag söker tips på bra program för att skapa DVD-menyer, men inte bara standardmenyer som t ex i Pinnacle Studio som jag tycker mest bara lämpar sig för semesterfilmer. Det jag söker (min kravspecifikation) är:
- Menyerna måste kunna byggas upp med egna bakgrunder och ikoner för knappar (t ex).
- Ska kunna producera undermenyer för kapitel, men även för olika ljud, textning på olika språk samt eventuellt extramaterial. (Vad det gäller extramaterial så är det ju önskvärt om sådant hamnar i en "egen sektion" så att säga så att det inte spelas upp automatiskt när huvudfilmen tagit slut.)
- Relativt enkelt att använda (förhoppningsvis), men detta är dock inget extremt tungt vägande krav, bara ett önskemål.
Jag vill alltså kunna skapa menyer som på en vanlig köp-DVD ungefär. Men samtidigt har jag inga specifika krav på att kunna göra t ex animerade menyer, bakgrundsljud och sådant "extrakrafs". Bra i och för sig, men inget nödvändigt.
Såg tidigare i en annan tråd att någon rekommenderat Sony DVD Architect. Men hur bra är det programmet till ovanstående specifikation? Och hur lätt är det i så fall att använda?
-
hälsningar d00rkey -