Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-29, 14:14
Medlem
d00rkeys avatar
Tjo!

Jag söker tips på bra program för att skapa DVD-menyer, men inte bara standardmenyer som t ex i Pinnacle Studio som jag tycker mest bara lämpar sig för semesterfilmer. Det jag söker (min kravspecifikation) är:
  1. Menyerna måste kunna byggas upp med egna bakgrunder och ikoner för knappar (t ex).
  2. Ska kunna producera undermenyer för kapitel, men även för olika ljud, textning på olika språk samt eventuellt extramaterial. (Vad det gäller extramaterial så är det ju önskvärt om sådant hamnar i en "egen sektion" så att säga så att det inte spelas upp automatiskt när huvudfilmen tagit slut.)
  3. Relativt enkelt att använda (förhoppningsvis), men detta är dock inget extremt tungt vägande krav, bara ett önskemål.

Jag vill alltså kunna skapa menyer som på en vanlig köp-DVD ungefär. Men samtidigt har jag inga specifika krav på att kunna göra t ex animerade menyer, bakgrundsljud och sådant "extrakrafs". Bra i och för sig, men inget nödvändigt.

Såg tidigare i en annan tråd att någon rekommenderat Sony DVD Architect. Men hur bra är det programmet till ovanstående specifikation? Och hur lätt är det i så fall att använda?

- hälsningar d00rkey -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in