Jag ska hålla ett tal om något jag stör mig på, något som irriterar mig. Talet ska vara mellan 2-3 min långt. Vore tacksamt om ni kunde tipsa med något som ni stör er på
Man kan väl gissa att TS söker ett ämne som får publiken med honom, dvs. något som fler än h*n stör sig på.
Saker som stör mig:
* Folk inne i en affär som bestämmer sig för att hålla ett samtal mitt i gången, med kundvagnarna placerade så att hela gången spärras.
* När någon försöker övertyga andra om att de har rätt, fastän de inte vet - eller är intresserade av - fakta. (Väldigt enkelt exempel: "Jag har inte läst Sverigedemokraternas partiprogram, men jag vet ändå att de är nazister, och om du tycker nåt annat så är du dum i huvudet").
* Personer som stått i kö i fem minuter för att köpa en gurka, och ändå inte har plånboken framme när de kommer fram till kassan.
* Frisörer/taxichaufförer som tycker att de har rätt att fråga ut sina kunder om deras livs historia.
* Telefonförsäljare / dörrknackare som först inte låter en avsluta samtalet innan de berättat om hela erbjudandet, för att sedan bli sura om man inte köper nåt.