2011-05-29, 12:58
Medlem
Är det viktigt att ändra om oseriösa mailadresser, namn på youtubekonton och liknande om man vill kunna börja tjäna pengar på det man håller på med? Hur gör man då detta på ett smidigt sätt? E-posten är väl bara att vidarebefodra, men hur gör man om man vill ha kvar sitt youtubekonto som det förra (ha kvar alla man subscibar och blir subscribad av, favoriter osv) men byta namn?

Betraktas hotmail som en seriös mailadress?

Bör man ha flera olika youtubekonton (en för varje område) om man håller på med flera olika saker som man så småningom vill kunna tjäna pengar på (eller få sponsorer), låt säga skateboard och musikproducering.
Senast redigerad av HaakanBrolin 2011-05-29 kl. 13:11.
Citera
2011-05-29, 13:13
Medlem
clas_ohlssons avatar
Jag kan svara på rak arm att hotmail inte klassas som en seriös adress, nej.

Det bästa är att Libyens svenska ambassad använder en hotmail-adress.
Citera
2011-05-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Jag kan svara på rak arm att hotmail inte klassas som en seriös adress, nej.

Det bästa är att Libyens svenska ambassad använder en hotmail-adress.
Okej, vilka klassas som seriösa då?
Citera
2011-05-29, 19:27
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaakanBrolin
Okej, vilka klassas som seriösa då?

Inga av de som är gratis skulle jag klassa som seriösa, men om du nu är tvungen att ha gratis-mail så skulle jag personligen anse Yahoo och Gmail som seriösare än Hotmail åtminstone.

Men om du skall uppfattas som seriös så är egen domän den rätta vägen att gå. Kostar inte mycket idag.
Citera
2011-05-30, 00:00
Medlem
Silvermoons avatar
Ja, personligt varumärke är väldigt viktigt och det är någonting jag tänker mer och mer på.

Tyvärr har jag ingen egen domän, men har funderat på det ett tag. Just nu använder jag mest min studentmail om jag vill vara seriös.

Om du vill få spons måste du tänka på att du blir ett slags ansikte utåt för företaget som sponsrar dig, så då är det ännu viktigare.

Vidare så har jag börjat tänka på t.ex. hur jag klär mig, att alltid ha ett representativt yttre med bra frisyr, vältrimmat skägg osv.

Håller med om att hotmail inte känns så seriöst. Gmail är väl godkänt men som sagt, egen domän är att föredra, beroende på tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in