2011-05-29, 10:19
Medlem
Jan Scherman ska ersättas på TV4 och frågan är hur detta kommer påverka TV4:s inriktning som TV-kanal. TV4 har förvandlats till PK-världens allra främsta förskämpe under Scherman. Vi har sett ett ständing massinvandrings-/islamvurmande. Dom har anställt Lena Sundström som politiskt färgad Sverige-hatande reporter - detta utan att hymla om det!

Senast i raden av TV4:s politiska klavertramp är den bisarra och omotiverade förföljelsen av Kungen. TV4 visar vilken propgandramaskin man är på ett väldigt trist sätt. Deras subjektiva behandling av Sverigedemokraterna gör inte situationen mindre komprometterande.

Frågeställning: Vilken inriktning kommer TV4 ta nu post-Scherman? Är det slut med kommunistvurmandet eller kommer dom att köra gamla spår?

http://www.svd.se/naringsliv/jan-scherman-avgar-som-tv4-chef_6203867.svd
Citera
2011-05-29, 10:27
Medlem
Rainst0rms avatar
Med tanke på att nästan alla inom media tycker likadant, så tror jag inte det blir någon större skillnad med PK-halten i TV4.
Citera
2011-05-29, 10:49
Bannlyst
Tvärtom jag tror att Bonnier vill accelerera hur synd det är om alla som inte får komma gratis till Sverige och leva på bidrag.

De kommer att bli sju-resor värre, tyvärr. Lena Sundström som uppläsare, reporter och snyfterska, allt på en gång i samma sändning.
Citera
2011-05-29, 14:28
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand

De kommer att bli sju-resor värre, tyvärr. Lena Sundström som uppläsare, reporter och snyfterska, allt på en gång i samma sändning.

Det verkar som om du har rätt. Genom ett märkligt atmosfäriskt kvantfenomen lyckades jag få in en TV4-sändning från tio år in i framtiden med just Lena Sundström som nyhetsankare. Påpassligt nog spelade jag in det hela och la upp på YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=wI6UcaQhNbg
Citera
2011-05-29, 14:33
Medlem
Citat:
Tvärtom jag tror att Bonnier vill accelerera hur synd det är om alla som inte får komma gratis till Sverige och leva på bidrag.

Det kan inte bli värre än nu. Dagens TV4 är helt extremt! Jag har aldrig hört talas om han som tar över men han lär ju bli en marionett.
Citera
2011-05-29, 14:42
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enysaveru
Det kan inte bli värre än nu. Dagens TV4 är helt extremt! Jag har aldrig hört talas om han som tar över men han lär ju bli en marionett.

Citat:
Casten Almqvist
STOCKHOLM, FÖDD 1962
Vd Bonnier Business Press och Bonnier Digital, samt vd Dagens Industri. Arbetade tidigare med egen konsultverksamhet med inriktning på affärsstrategier för tv och Internet. Har bland annat arbetat som producent och partner på Strix Television. Han har också varit vice vd för Spray, vd för TV3 och vd för reklambyråkedjan McCann-Erickson i Sverige

Verkar inte vara jude som Scherman iaf.

Alltid positivt med färre judar inom medias toppskikt.
Citera
2011-05-29, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Verkar inte vara jude som Scherman iaf.

Alltid positivt med färre judar inom medias toppskikt.

Vad är Bonniers, TV4:s ägare om inte judar?
Citera
2011-05-29, 18:27
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Vad är Bonniers, TV4:s ägare om inte judar?

Jo dom är judar och halvjudar. Men Scherman var en typisk toppjude som styrde Tv4 mot en kulturmarxistisk skitkanal… Nu pekar det iaf år rätt håll. även fast ägarna är judar och halvjudar…

Synd att han fått andra uppdrag, det bästa hade varit om han gick och dog…
Citera
2011-05-29, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo dom är judar och halvjudar. Men Scherman var en typisk toppjude som styrde Tv4 mot en kulturmarxistisk skitkanal… Nu pekar det iaf år rätt håll. även fast ägarna är judar och halvjudar…

Synd att han fått andra uppdrag, det bästa hade varit om han gick och dog…

Det har han inte kunnat gjort utan Bonniers uppbackning.
Citera
2011-05-29, 20:48
Medlem
Herostratoss avatar
Scherman är 60 år och har varit VD för TV4 sen 2001. Han kanske tycker det är dags att göra något annat? Tvivlar på att det automatiskt medför ändrad journalistisk inriktning. Kan i.o.f.s. knappast bli sämre.
Citera
2011-05-29, 23:13
Medlem
expoexpos avatar
Givetvis kommer det att anställas en kopia av Scherman.
Citera
2011-05-30, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Scherman är 60 år och har varit VD för TV4 sen 2001. Han kanske tycker det är dags att göra något annat? Tvivlar på att det automatiskt medför ändrad journalistisk inriktning. Kan i.o.f.s. knappast bli sämre.

Journalistiken är helt värdelös! Ta bara TV4:s ältande om Silvias pappa. Han övertog ett judisk företag på 30-talet långt innan Silvia var född. År 2011 är detta förstanyhet på TV4!!! Silvia kan knappast rå för vad hennes pappa gjorde innan hon var född. Bara TV4 har sett detta som en nyhet. Drevet mot kungafamiljen är rent politiskt. TV4 utnyttjar sitt sändningstillstånd för att driva sin egen politiska agenda. Rent vidrigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in