2011-05-29, 03:02
Medlem
Jag undrar hur du spelar en hand mot 1 spelare: (SNG ringspel).

1. Du är först att aggera och har stegchans. Raisar du då?
Vad gör du på turn om du missat?
Rivern? Kanske ovärt att bluffa då..... Live kommer en bluff på rivern att funka men online brukar folk mest syna med sina par, speciellt i SNG.

2. Jag undrar också, du är först att agera har inte träffat floppen (har ingeting). Du raisar på floppen som består av ett klätt kort. Motståndaren synar.
Vad gör du på turn?

3. Spelar du bara händer om du har något eller har en chans till något?
Om du ingetig checkar bara då och foldar?
(man förlorar oftast mycket marker på att syna (stegchans/färgchans)
På min nivå, 1 dollar så är det svårt att ytterst svårt att bluffa om motståndaren har något, speciellt topp par. Tror faktiskt online pokern är så oavsett nivå. Så att bluffa alla gator med ingeting brukar inte vara lönsamt.
Senast redigerad av zeros123 2011-05-29 kl. 03:07.
2011-05-29, 03:54
Bannlyst
JAg får huvudvärk av att läsa dina texter.

Kan du ingenting om poker?
2011-05-29, 14:03
Medlem
Shrink in spes avatar
Ska du få svar på dina frågor måste du vara med specifik, just nu är det lite som att svara på frågan "vad ska man ha på sig för kläder när det är dåligt väder?".
2011-05-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
Ska du få svar på dina frågor måste du vara med specifik, just nu är det lite som att svara på frågan "vad ska man ha på sig för kläder när det är dåligt väder?".

Det är väl inget fel på den frågan?

Svaret på din fråga är: Regnställ. Byxor+ tröja så man inte fryser.
2011-05-29, 16:05
Medlem
Asså alla frågor du ställer hela tiden är typ olika svar beroende på vem man har som motståndare.
2011-05-29, 17:59
Medlem
Emols avatar
vilket kort kommer på turn? är det ett A eller K så är det väl ett ypperligt tillfälle att bluffa?
2011-05-29, 19:21
Medlem
.bird.s avatar
Han är definitivt ett troll! Han gör allt för att hans inlägg ska bli så omöjliga att svara på, sen ignorerar han helt den enda klistrade tråden i detta underforum.

Många har sagt åt han att han måste vara tydligare men han fortsätter så här ändå!
2011-05-30, 15:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .bird.
Han är definitivt ett troll! Han gör allt för att hans inlägg ska bli så omöjliga att svara på, sen ignorerar han helt den enda klistrade tråden i detta underforum.

Många har sagt åt han att han måste vara tydligare men han fortsätter så här ändå!

+1

Dessutom är jag säker på att vi flera gånger påpekat för honom att inga råd om agerande i olika situationer kan ges utan att ta hänsyn till relativa stackdjupen för inblandade spelare. Ändå kommer en sån här dum fråga igen. Troll eller korkskalle - det är frågan. Jag står med ett ben i varje läger just nu
2011-05-31, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
+1

Dessutom är jag säker på att vi flera gånger påpekat för honom att inga råd om agerande i olika situationer kan ges utan att ta hänsyn till relativa stackdjupen för inblandade spelare. Ändå kommer en sån här dum fråga igen. Troll eller korkskalle - det är frågan. Jag står med ett ben i varje läger just nu
Jag trodde troll först.

Men nu vet jag inte, tror vi har med en riktig jubelidiot att göra. Well, well!
2011-05-31, 15:19
Moderator
easy_dans avatar
Läs den klistrade tråden innan du startar en ny tråd!

Generell pokerstrategi diskuteras i pokerforumet.

Låset på.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in