Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-26, 11:01
  #409
Medlem
Meazurys avatar
Nu har den här tråden varit tyst ett tag, men vill även jag uttrycka mitt hat mot Mobilizera.

De blåste mig i butiken i Solna Centrum för 2-3 år sedan. (Ja, jag är/har varit naiv och godtrogen.)
Lurade på mig ett ny iPad, som visade sig vara en äldre version av en iPad Mini, jag låste mig i två år med extrakostnader, och fick mycket mindre data än utlovat. Bland annat.

När det var dags att förnya avtal så kollade jag istället upp vilka bra deals jag kunde hitta på de större operatörernas webbsidor, och valde Tre igen eftersom det blev mest ekonomiskt fördelaktigt för mig.

Mobilizera verkade aldrig gå i konkurs, någon som vet vad som hände?
De verkar heta Viggo Mobil numera, antagligen samma rövgäng som tidigare.
Citera
2018-09-26, 16:50
  #410
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
Nu har den här tråden varit tyst ett tag, men vill även jag uttrycka mitt hat mot Mobilizera.

De blåste mig i butiken i Solna Centrum för 2-3 år sedan. (Ja, jag är/har varit naiv och godtrogen.)
Lurade på mig ett ny iPad, som visade sig vara en äldre version av en iPad Mini, jag låste mig i två år med extrakostnader, och fick mycket mindre data än utlovat. Bland annat.

När det var dags att förnya avtal så kollade jag istället upp vilka bra deals jag kunde hitta på de större operatörernas webbsidor, och valde Tre igen eftersom det blev mest ekonomiskt fördelaktigt för mig.

Mobilizera verkade aldrig gå i konkurs, någon som vet vad som hände?
De verkar heta Viggo Mobil numera, antagligen samma rövgäng som tidigare.
På Center Syd i Löddeköpinge finns en butik som heter MobilXpress, känns som om det är fd Mobilizera.
Invandrare som står utanför butiken och raggar kunder, även om dom lugnat sig på senare tid.
Misstänker att anledningen är att dom fått mycket klagomål.
Citera
2018-11-28, 13:10
  #411
Medlem
De är fortfarande i farten, nytt namn till Viggo mobil.

De blev utslängsa ifrån Solna centrum, då det var för mycket bråk med arga kunder.

Undvik, och undvik Tre som använder dessa klåpare.
Citera
2018-12-01, 00:58
  #412
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag var på väg att posta detta för ett par månader sedan när dryckesbroder Meazury bumpade liv i denna tråd igen. Annat kom i mellan och jag glömde nästan bort detta så det är hög tid att ......

Citat:
Ursprungligen postat av Meazury
Nu har den här tråden varit tyst ett tag, men vill även jag uttrycka mitt hat mot Mobilizera.

Det är bara bra att du väcker tråden till liv då bolaget trots att dom bytte ägare för typ 3 år sen fortsätter sina bedrägerier, dock under flera "nya" namn. P.g.a. det är det bra att kopplingen belyses och indexeras av google etc.

Citat:
De blåste mig i butiken i Solna Centrum för 2-3 år sedan. (Ja, jag är/har varit naiv och godtrogen.)
Lurade på mig ett ny iPad, som visade sig vara en äldre version av en iPad Mini, jag låste mig i två år med extrakostnader, och fick mycket mindre data än utlovat. Bland annat.

När det var dags att förnya avtal så kollade jag istället upp vilka bra deals jag kunde hitta på de större operatörernas webbsidor, och valde Tre igen eftersom det blev mest ekonomiskt fördelaktigt för mig.

Mobilizera verkade aldrig gå i konkurs, någon som vet vad som hände?
De verkar heta Viggo Mobil numera, antagligen samma rövgäng som tidigare.

Ja och nej, dom lever i en härligt unken symbios tillsammans med ytterligare några varumärken i en bedragarkoncern. Mer om det längre ner i detta inlägg. Och ja och nej, samma rövgäng men ändå inte. Mobilzera hade fram till nån gång 2015 norska ägare. Jag tror att dom nya ägarna tidigare var franchisetagare. Och rövgäng är förövrigt en passande beskrivning på fler sätt än ett. VD under tiden när Mobilizera började göra sig ett namn som skojare var Robert R*hbach, en gammal kroppsbyggare och fulsäljskung med den där lite skitnödiga uppsynen (rövgäng ) och sliskiga fejkleendet.

Citat:
Ursprungligen postat av stelex
På Center Syd i Löddeköpinge finns en butik som heter MobilXpress, känns som om det är fd Mobilizera.
Invandrare som står utanför butiken och raggar kunder, även om dom lugnat sig på senare tid.
Misstänker att anledningen är att dom fått mycket klagomål.

Det är korrekt att dom tillhör Mobilizeragruppen a.k.a. SFE - Svenska fulsäljseliten. För tillfället består skojarna av:

Hallå Mobil (virtuell operatör i Tre's nät) - Varumärke ägt av BM Sverige AB
BM Sverige AB 556967-2941
Viggo Mobil (återförsäljare i form av butikskedja & call center) - Säljer Hallå Mobils abonnemang. Ägs av A3A Mobile Sweden AB
Mobilizera (återförsäljare i form av en butikskedja) - Säljer Hallå Mobils abonnemang. Ägs också av A3A Mobile Sweden AB
A3A Mobile Sweden AB 556767-1572
Mobilexpress (återförsäljare i form av en butikskedja) - Säljer Hallå Mobils abonnemang. Ägs av A3A Mobile Sweden AB & ATB Group AB
ATB Group AB 556879-0678 - Koncernmoder för alla nämnda bolag.
A3A Trade AB 556789-3069 - Roll oklar
A3A Properties AB 556723-8869 - Roll oklar

Gemensamt är att alla bolag har ungefär samma befattningshavare och styrelser. Lite olika konstellationer men huvudmän verkar Gabriel Yüks*l och Bekir At*s vara. Adressen Tellusborgsvägen 69 är även den en gemensam nämnare. Gemensamt för dom tre återförsäljarvarumärkena att dom enbart säljer 3 (inkl. Hallon) och Hallå Mobil's telefoniabonnemang. Telefonnumret 010-333 33 11 är gemensamt för flera av bolagen.

Huruvida personerna jag nämnt är skojare eller inte är upp till var och en att bedöma. Jag utgår ifrån att dom är både förträffligt trevliga och reko personer i största allmänhet. Hade jag påstått motsatsen hade jag varit farligt nära förtal och min avsikt är inte att förtala någon.

Företag kan dock inte förtalas och nämnda företag är praktexempel på tvättäkta skojare och bedragare. Hur vet jag det? Telekiosken som blev Mobilizera var från början återförsäljare för samtliga nätägande operatörer (möjligen förutom Net 1) men fick sina avtal uppsagda av alla utom 3. När Mobilizeras varumärke hade börjat nå botten och bytte ägare hade en ny seriös ägare förstås lagt fokus på att återupprätta förhållandena till operatörerna som tidigare "kastat ut" dom. I stället väljer man att låta Mobilizera leva en tynande tillvaro och satsar på att branda om och lansera två nya butikskedjor. Återigen ... om det hade varit med avsikt att driva en seriös verksamhet hade man lagt dessa i egna bolag för att försöka teckna nya avtal med dom övriga operatörerna. Men i stället väljer man att nöja sig med 3.

Nästa genidrag är att bli en virtuell operatör i enda kompisen 3's nät. Trots det hävdar man att man är "oberoende återförsäljare av telekomtjänster och produkter", att "Nya Mobilizera jobbar ständigt med att förnya och förbättra de tjänster och produkter som vi erbjuder dig" och att "Vårt jobb är att guida dig i den krångliga världen av mobil- och bredbandsabonnemang". Hur oberoende är man om man bara säljer sina "egna" och sin enda partneroperatörs abonnemang och hur krångligt är det att guida kunden genom abonnemang från sig själv och en annan operatör? En annan märklig formulering är "Vi samarbetar med flera stora operatörer, bland andra 3, Hallon, Hallå Mobil och Com Hem.". Nja, det är dom enda operatörer som ni samarbetar med. En av dessa är dessutom ni själva. En snabb titt på Hallå Mobils webbsida ger vid hand att deras abonnemang är svindyra jämfört med likvärdiga konkurrenter som Vimla, Hallon, Halebop och Fello. Så mycket var utfästelserna i citaten värda.

Denna företagsgrupp var även runt i sommarsverige (canvasförsäljning på festivaler, event etc.) i år och lurade på folk Hallå Mobil abonnemang och fåglar har viskat att konsumentrådgivare på orter runt om i landet redan under sommaren började få oproportionerligt mycket förfrågningar och ärenden härrörande dessa förhållandevis små och obetydliga skojare och denna insatsen.

Sammanfattningsvis:

Hallå Mobil = skojare
Viggo mobil = skojare
Mobilexpress = skojare
Mobilizera = skojare

Dessutom så är allt och alla som kan förknippas med ägarbolagen listade högre upp att anse som skojare.

/#LOUDmouth#
Citera
2019-07-20, 21:53
  #413
Medlem
Lurad av Mobilxpress jägersrocenter, Malmö.
Känner mig både besviken, lurad, förbannad och dum.
Vill göra andra uppmärksamma på att inte råka ut för liknande blåsningar av detta företag. Så, varning, varning.
Citera
2019-07-20, 22:08
  #414
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobilizera
Hej,
Vi skulle jätte gärna få lite mer information om ditt ärende så att vi kan se över vad som har hänt och hos vem. Gå gärna in på vår hemsida och fyll i supportformuläret; http://www.mobilizera.se/38/om-mobil...t/support.html

Vi på Mobilizera hoppas kunna hjälpa dig och få klarhet i ärendet så snabbt och smidigt som möjligt!

Mvh
Peter - Mobilizera webbkundtjänst
Mobilizera - Inte bara snack!

http://www.Mobilizera.se
http://blogg.Mobilizera.se

http://twitter.com/Mobilizera
http://www.Facebook.com/Mobilizera

Hahaha era jävla lurendrejare! Vet att flera av era försäljare lurat flera gamla människor. Önskar er alla ett dåligt liv.

Själv skulle jag aldrig köpa något av en gatuförsäljare eller av någon som inte är direkt ansluten till operatören.
Citera
2019-07-20, 22:50
  #415
Medlem
Varför köper ni såna här saker i butik, istället för att sitta hemma och jämföra saker i lugn och ro?
Citera
2019-07-21, 08:24
  #416
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yudas
Varför köper ni såna här saker i butik, istället för att sitta hemma och jämföra saker i lugn och ro?
Ja, varför ska man träffa andra människor
Citera
2019-07-21, 15:55
  #417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Ja, varför ska man träffa andra människor


Ditt svar har inget som helst med min fråga att göra, men jag blir väldigt nyfiken på hur ensam du måste vara om du känner att du måste gå till en säljare för att få social kontakt.
Citera
2019-07-22, 10:48
  #418
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yudas
Varför köper ni såna här saker i butik, istället för att sitta hemma och jämföra saker i lugn och ro?
Ja, det där undrar jag också. Jag kan i o f handla i en fysiks butik, men just när det gäller elektronik så har jag alltid bestämt mig innan jag går till butiken i fråga och gjort en ordentlig genomgång av vad jag vill ha. Aldrig att jag skulle lita på en säljare som ser ut som en Paradise Hotel deltagare med IQ under 60. Netonnet är väl de jag gillar bäst. Inga "säljare" utan man kommer dit, hämtar och betalar det man sett ut i förväg.

Precis som du säger så går jag inte till säljare för att få "mänsklig kontakt" Det har jag med mina vänner och möjligen på puben om andan faller på.
Citera
2019-07-22, 12:17
  #419
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yudas
Ditt svar har inget som helst med min fråga att göra, men jag blir väldigt nyfiken på hur ensam du måste vara om du känner att du måste gå till en säljare för att få social kontakt.
Många människor har svårt med ett nytt abonnemang och ny mobil och behöver hjälp.
Citera
2019-09-03, 11:31
  #420
Medlem
Jag har en idé om hur man ska komma tillrätta med dessa bedragare/säljare som lurar på folk en massa skit vid köp av abonnemang och smartphone. En konsult som har alla kunskaper om köp av abonnemang och hjälper folk att köpa abonnemang utan att de blir lurade. Han eller hon hänger med och ger råd och tips för kundens bästa när det ska köpas abonnemang helt enkelt. Eller vara till hjälp via telefon när det är dags för köp. Och ge kunden en skriftlig manual om vad man ska tänka på och säga till säljaren. Ge tips om olika förhandlingstekniker.
__________________
Senast redigerad av Pazzamo 2019-09-03 kl. 11:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback