Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Men visst var situationen en annan 1933 än den är idag, 2011? Antisemitism var vardag i Europa, dessutom gick Hitler inte ut med att han skulle avveckla demokratin.
Vem har sagt något att det är judar som SD hyser agg mot? Snarare tycker jag att det är muslimerna som verkar vara illa ute...
Vem har sagt något att det är judar som SD hyser agg mot? Snarare tycker jag att det är muslimerna som verkar vara illa ute...
Jo det gick han ut med, kom inte och försök diskutera historia när du inte läst på.
Nazisterna ansåg att judarna var det största hotet mot den ariska rasen alltså var det Nazisternas stora fiende, muslimerna var till viss del bundsförvanter pga det gemensamma hatet mot judarna. När du jämför dessa åsikter med de åsikter som Sverigedemokraterna har så är du ju ute och cyklar eftersom Sverigedemokraterna ofta påvisar våldet judar får utstå från muslimer och stödjer den judiska staten Israel. Att jämföra dessa två grupper funkar alltså inte. Vidare så har Sverigedemokraterna aldrig visat sig vara emot demokrati eller yttrandefrihet snarare tvärtom.
Jag tycker vi sätter punkt här då detta inte var vad ämnet handlade om.
OnT: Självfallet finns det många som röstar på Sverigedemokraterna som har "extremare" åsikter än partiet i sig, men jag tror att de flesta som röstar på SD delar samma åsikter och inte röstar på dem enbart för att få in ett Sverigevänligt parti i riksdagen. Med det sagt finns det självfallet vissa som gör så på samma sätt som att kommunister röstar på vänsterpartiet trots att de inte är uttalade kommunister.