Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-28, 23:11
Medlem
Efter Bosses senaste groda känner jag att vi behöver diskutera en viss sak gällande Barcelona och även Messi.

Man pratar i regel alltid om:

1) Är Messi bäst genom tiderna? De konkurrenter som omnämns är Maradona och Pelé. Vad gjorde Maradona och Pelé för att man inte skall vara övertygad om Messis storhet? Måste Messi sluta för att få detta erkännande? Vad behöver Messi göra för att man skall kunna konstatera ATT Messi är bäst genom tiderna? Diskutera gärna.

2) Är Barcelona bästa klubblaget genom tiderna? Vilka konkurrenter finns det egentligen? Jag har 27 år på nacken och så långt som jag kan minnas kan jag säga att dagens Barcelona överlägset ÄR bäst genom tiderna? Vad behöver Barcelona utveckla för att verkligen vara bäst? Bosse pratade om Ajax och Real Madrid när de var som bäst.

Min personliga åsikt är att Messi ÄR bäst genom tiderna och att Barcelona är det bästa klubblaget genom tiderna. Jag tycker att detta bevisas gång på gång, mer eller mindre varje vecka. Det finns inget lag i historien som har utvecklat fotbollen så mycket som Barcelona har gjort.

Jag skall även tillägga att jag inte är någon inbiten Barcelona anhängare utan jag är en vanlig person som tycker om bra fotboll.

Diskussionsunderlag:
1) Vem är bästa fotbollsspelaren genom tiderna?
2) Vad behöver Messi göra FÖR att BLI bäst genom tiderna om han inte ännu är det?
3) Vilket är bästa klubblaget genom tiderna?
4) Vad behöver Barcelona utveckla för att BLI bäst genom tiderna?
Senast redigerad av lirr 2011-05-28 kl. 23:15.
Citera
2011-05-28, 23:20
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lirr
2) Vad behöver Messi göra FÖR att BLI bäst genom tiderna om han inte ännu är det?

1. Messi är enligt mig den bästa genom tiderna. Jämför hur mycket du vill med Pelé och Maradona, dagens fotboll är så mycket snabbare och "svårare".
2. För att få den statusen lär det behövas att han tar Argentina till ett VM-guld.
3. pass
4. pass
Citera
2011-05-28, 23:23
Medlem
1) Jag tycker att det är ytterst svårt att utse vem som är världens bästa fotbollsspelare genom tiderna då det har funnits många som har levererat. Dock tycker jag att Messi har något kvar (det han saknar vet jag själv inte, men det känns som odet är nåt) för att få titeln "världens bästa genom tiderna." Tycker att spelare som Ronaldinho, Ronaldo och Zidane är några heta kandidater till den titeln.

2) Bli en mer lagspelare. Tycker att han är det nu, en utomordentlig sån dessutom men lite mer lagspel saknar han och det jag nämnde tidigare...känns som om han saknar nåt, men det kanske är bara i mina ögon.

3) Real Madrid, helt klart! Säger det här som ett icke-real fan. Tycker att de har det bästa laget nu också, spelarmässigt, men de måste skärpa sig o spela som ett lag.

4) Spela mer varierande. Det är så lätt att läsa barca men svårt att stoppa dem. Men när ett lag kommer på hur man stoppar de, blir det svårt för barca att variera spelet.
Citera
2011-05-28, 23:28
Medlem
Messi är långt ifrån världens bäste. Cristiano Ronaldo är mycket bättre!

Barcelona är grymma och därför gör det honom bättre. När han har visat samma klass i ett annat lag och liga så kan man börja snacka om världens bäste men just nu så är han bara bra tack vare Xavi och Iniesta.
Citera
2011-05-28, 23:31
Medlem
raantanens avatar
Citat:

Diskussionsunderlag:
Nacka skoglund
Som du var inne på så behöver han dö, liksom Heliga Birgitta dog innan hon blev helgon.
Hammarby 01-07
Nja, Barcelona skulle nog behöva en rejäl svacka i ett par år för att folk skall inse att dagens trupp är det bästa laget genom tiderna[quote=lirr]
Senast redigerad av raantanen 2011-05-28 kl. 23:37.
Citera
2011-05-28, 23:32
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Real vann ju europacupen 5 år i rad och det ska nog mycket till ifall Barca gör om den bedriften. Men ett av dom bästa lagen genom tiderna är dom säkert men det finns andra lag som på sin tid också har dominerat ex Milan och Liverpool.

Messi bäst genom tiderna? Även där finns det många spelare att jämföra med som också dominerat stort, vi får väl se om Messi överträffar dom alla när hans karriär är över.
Citera
2011-05-28, 23:35
Medlem
DanteAlighieris avatar
Du är alltså en vanlig Svensson som börjat hålla på Barcelona på senare tid. Grattis!
Citera
2011-05-28, 23:37
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlaak
1. Messi är enligt mig den bästa genom tiderna. Jämför hur mycket du vill med Pelé och Maradona, dagens fotboll är så mycket snabbare och "svårare".

Fullständigt utvecklingsstört resonemang.
Citera
2011-05-28, 23:38
Medlem
P.Gs avatar
Messi är bra, men Maradona bar Argentina och Napoli på sina axlar. Nog pratat.
Citera
2011-05-28, 23:39
Bannlyst
Citat:

Diskussionsunderlag:

1. Zidane skulle jag säga samt orginal ronaldo. Innan han hamnade i italien och blev tjock.
2. Vinna VM och kunna vara "bäst" även i ett annat lag/annan liga anser jag.
3. Real 2000-2003 med Zidane, Ronaldo, Figo mfl. Vann ligan och CL. Men givetvis även det Barcelona vi nu ser tillhör absolut de bästa genom tiderna.
4. Anser att det är ett av de bästa så egentligen inget.
Citera
2011-05-28, 23:48
Medlem
kommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Messi är bra, men Maradona bar Argentina och Napoli på sina axlar. Nog pratat.

Jag påstår inget nu, men var det inte mycket Mafia inblandat då Maradona vann med Napoli? Kanske därför de vann ligan...

Men som sagt, jag är inte säker, men har för mig att jag har hört det någonstans. Någon Serie A-nörd som kan rätta till mig?
Citera
2011-05-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Du är alltså en vanlig Svensson som börjat hålla på Barcelona på senare tid. Grattis!

Nej din jävla idiot. Som jag skrev har jag ingen preferens vad gäller fotbollslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in