Innan ni läser texten måste ni förstå att jag aldrig har jobbat med mac osv. är inte noob inom datorområdet.
Hej! jag har för en tid sedan införskaffat mig den senaste macbook pro 15´. Jag lade snabbt in ubuntu på hårddisken samtidigt som jag laddade ner backtrack, som jag använder när jag hackar.. Varför jag la in ubuntu först var för att jag hade det redan nerskrivet på en cd-skiva. Men aja, back to the problem..
Jag vill nu radera ubuntu för som jag fattar det går det inte att installera mer än 2 os på en mac (otroligt dåligt, hoppas att jag har fel på den punkten).
Så här skriver apple att man ska lösa problemet:
Så här tar du bort Windows från datorn:
I Mac OS X avslutar du alla öppna program och loggar ut alla andra inloggade användare på datorn.
Öppna Boot Camp-assistent, i mappen Verktygsprogram i programmappen.
Välj ”Återskapa startskivan som en enda volym” och klicka sedan på Fortsätt.
Men när jag går in på boot camp står det detta:
Säkerhetskopiera hårddisken och formatera den som en enda volym i formatet Mac OS Extended (journalförd) med Skivverktyg. Återskapa informationen på hårddisken och försök att använda Boot Camp-assistent igen.
Någon som har en lösning till mina problem? Om någon vet hur jag kan lösa problemet på något annat sätt, t.ex boota os på usb går det också alldeles utmärkt
Tack på förhand,
mvh