Fasen, var ett tag sen man fick se ett nytt avsnitt av scrubs
Anywho, ingen mer än moi som saknar den gamla "andan" som fanns i de tidigare avsnitten? Ganska självklart att serien börjar gå på lågvarv nu efter sju säsonger men det känns endå som mycket kunde gjorts bättre i mitt tycke.
Att personer dör (
) samt att huvudpersonerna får barn är ganska självklara varningssignaler som visar på brist av.. hm, vad ska jag säga.. uppfinnerikedom hos manusförfattarna. Varför inte spinna vidare på relationerna och galenskaperna utan att "strula" till det för mycket? T.ex. JD:s unge - vart fan tog den vägen? Försvann ganska snabbt.. Samma gäller hur Cox; Jordan och Co numera beter sig..
Kommer fortfarande ihåg när man upptäckte serien och vad man missat - kunde kolla igenom 3-5 avsnitt/dag efter plugget från s.01-04 tror jag. Ah, vilken tid det var.. Har säkerligen sett varje avsnitt flera ggr, mycket tack vare repriserna som går på tv6 på kvällen.. Och just där som jag påminns om vilken galans serien hade - replikerna, karaktärerna, humorn.. allt!
Visst, s.07 är fortfarande väldigt bra, men jag kan inte låta bli att sakna de tidigare säsongerna med en doft av nostalgi..
[/whine]