Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-05-28, 17:09
Medlem
Jag har spelat in ett musikstycke och hade tänk lägga upp det på youtube med bara en stillbild och musiken.
Problemet är att när jag importerar ljudfilen(.wav) till Movie Maker och lägger den i ljudspåret och bilden i videospåret så hörs inte musiken när jag spelar upp filmen i Movie Maker. Men jag kan ändå se filmen. När jag trycker på mitt musikstycke i rutan klippsamlingar, där alla ljud, klipp och bilder jag importerat finns, så går det att spela upp utan problem.
Och jag har gjort precis samma sak till tidigare musikstycken för några månader sedan och då har det fungerat felfritt. Om jag använder samma bilder och musik som jag använde på någon film jag redan gjort så funkar det inte heller.
Sist, om jag provar att spara filmfilen ändå, för att se om det funkar när man spelar upp den i t.ex Media Player så säger Movie Maker att den inte kan spara filmen på platsen jag angav.
Jag har tillräckligt med utrymme, och platsen existerar och originalkällfilerna är tillgängliga. Jag har provat att kopiera källfilerna och importera dom från en annan disk och provat att spara filmen till många olika ställen. Inget verkar fungera. Jag använder XP Professional SP 3.
Vad är fel?
Tacksam för svar.
Citera
2011-06-22, 17:15
Medlem
Har exakt samma problem ... tacksam för svar !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in