2011-05-28, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigmachine
haha, epic fail på mig där. Aja, gör väl inte så mycket egentligen. Eller är det förbjudet med dubbelkonton på flashback?

Hahaha det tror jag inte att det är, var lite roligt bara.

Men för att hålla mig till ämnet, du borde kontakta din skolas kurator och säga att du psykiskt inte klarar av att bo hemma då dina föräldrar accepterar att din bror har blivit våldtagen, att du känner att det kränker dig som tjej och kör massa sånt prat så kommer de säkert stötta dig och hjälpa dig med att kontakta soc osv.

Edit: Som andra sagt tidigare så är det HELT SJUKT att dina föräldrar inte hört av sig förrän efter typ två veckor eller hur det var, bryr de sig inte att deras barn inte kommer hem på så många dagar, eller har de alltid favoriserat din bror? Tycker även du ska ställa frågan att om du blir våldtagen är det ditt fel alltså, tycker de att du förtjänar att bli våldtagen eftersom den tjejen som blev våldtagen också är någons dotter och syster, men varför är hennes liv mindre värt.
Senast redigerad av Happy12 2011-05-28 kl. 21:16.
Citera
2011-05-28, 21:20
Bannlyst
Citat:
Min bror har berättat för sina kompisar och familjen att han våldtagit henne, men sa till polisen att hon var med på det. Även fast han inte fick något straff har många av hans vänner vänt honom ryggen och vill inte kännas vid honom, det är det mina föräldrar menar med att han går igenom en tuff period.

Min familj har alltid varit en ganska vanlig sådan, stabil ekonomi men inte överdrivet rika, bor i ett villaområde och så. Förutom nu då, allt är förstört och i spillror.

Angående mor och farföräldrar: jag har en farmor men hon bor fem timmar bort. Skulle nog kunna bo där om jag ville, men hon står också på hans sida verkar det som.
Det kan väl inte vara så vanligt att blattar bor i ett villaområde? vad sysslar dina föräldrar med egentligen? Jag antar att offret var en blond och blåögd svenska?
Citera
2011-05-28, 21:50
Medlem
Overcows avatar
Nu kan jag inte tillägga så mycket efter Phailure briljanta innehåll, men jag ville bara säga att du har mitt fulla stöd. Som någon tidigare i tråden sagt: "Det är inte ofta man blir rörd på internet"
Citera
2011-05-28, 23:01
Medlem
miseryaplaceinmes avatar
Sorglig historia. Tyvärr verkar han ha någon slags inverterad logik för att genomföra brottet (hämd å hans väns vägnar). Det hela är sjukt och genom att genomföra ett sådant brott har han kanske banat väg för en brottslig bana och framtiden ser inte särskilt ljus för honom eller de som kommer i hans närhet...
Citera
2011-05-29, 01:09
Medlem
aneppelbergs avatar
Citat:
Min bror har våldtagit en tjej och jag klarar inte av att se på honom längre, han äcklar mig. Han verkar inte ens ångra sig och när jag frågade hur han kunde göra något så fruktansvärt skrattade han bara och sa att tjejen var en jävla hora som förtjänade det. Jag vet vem tjejen är och visst hon klär sig lite utmanande och kan vara lite lössläppt men det är fan inte en anledning att våldta någon!

Jag började skrika åt honom att han är ett jävla svin och en våldtäktsman och att han inte förtjänar att leva.

Då tog mina föräldrar ett snack med mig där de sa att min bror går igenom en tuff period just nu och att vi som är hans familj måste stötta honom och finnas där för honom. Att jag inte fick "vara så omogen" mot min bror. Då frågade jag hur fan de kan ta hans parti när han har våldtagit en tjej!? OCh de svarade typ att det var lika mycket hennes fel och att det minst lika synd om mig bror som henne.

Så jag drog hemifrån för jag klarade inte av att göra det.. Nu har jag bott hos olika kompisar i snart två veckor men jag fattar ju själv att det inte kommer hålla, de klagar ju inte och säger att jag får stanna hur länge jag vill men det är klart att det är påfrestande för dem och jag kan ju inte bara snylta mig in hur länge som helst

Mina föräldrar hade inte hört av sig sedan jag drog, men de skickade ett sms i förrgår där de skrev att jag är välkommen hem om jag kan skärpa mig och ge min bror det stöd han behöver. Men jag kommer fan inte klara av att göra det. Jag kan bara inte tycka att det är okej, han har våldtagit en flicka! Det skulle vara en helt annan grej om han ångrade sig mycket, men jag säger ju att hon förtjänade det och det gör mig så jävla arg.

Mina pengar är snart helt slut och jag har bara lyckats skaffa jobb två veckor i sommar. Jag går i tvåan på gymnasiet och jag har inte råd att skaffa lägenhet nu. Skulle ju kunna skaffa ett jobb nästa termin men jag vill inte kasta bort mina studier heller.

Snälla någon vad ska jag göra? Mitt liv är i spillror jag jag vet ingenting längre. Jag älskar min bror jag jag älskar min familj men det de har gjort, det de gör kan jag bara inte acceptera. I värsta fall ska jag köpa ett tält att bo i under sommaren för som det känns nu klarar jag inte av att flytta hem.

Min bror fick inte ens något straff eftersom det inte fanns tillräckligt med bevisning. Har hört att tjejen är helt förstörd. Han har för i helvete förstört hennes liv och ångrar sig inte ens! Hur kan han göra så? Min jävla bror som jag alltid har sett upp till, faaaaan!!
hur var eran relation innan våldtäkten?
Citera
2011-05-29, 02:12
Medlem
Bara att dina föräldrar inte sparkar ut din storebror ur hemmet liksom...

*Han är 20 år.

*Han våldtar en tjej, och säger efteråt att hon förtjänade det, alltså han är inte det minsta ångerfull.

För de flesta normala föräldrar hade dessa två punkter lett till ett givet beslut att låta sonen flytta ut, precis som föräldrar brukar skicka ut vuxna barn som missköter sig på ett eller annat sätt.

Att bo kvar hos föräldrarna som vuxen innebär alltid att man har ett stort ansvar, och att dom i grund och botten egentligen inte är skyldiga dig någonting längre.
Citera
2011-05-29, 05:49
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosenrasande
Hon betedde sig riktigt elakt mot honom och när förhållandet tog slut började han missbruka droger mer och mer. Sen ett år senare tog han sitt liv, och min bror tog det väldigt hårt. Jag tror definitivt att han la skulden på henne, därav "hon förtjänade det". Min bror sa också att han var rejält påverkad av alkohol.

Kan definitivt se vad han menar, även om jag inte skulle gjort det själv. Hon har ju indirekt mördat någon.
Citera
2011-05-29, 05:57
Medlem
UAAs avatar
Konstigt resonemang från dina föräldrars sida, det har du rätt i. Men här är grejen: Hur fel dina föräldrar än har, och hur äcklig du än tycker att din bror är så är de fortfarande din familj. Du behöver inte förlåta din bror, men du måste glömma det. Det är inte värt att förlora hela sin familj för en random tjej, så är det.

Jävligt tung sits, och jag avundas dig inte, men i detta fall så har din personliga åsikt i frågan faktiskt ett pris, och din familj är högt nog. Det bästa du kan göra är att förklara för dina föräldrar hur du känner dej, och hur jobbig situationen är, hur fel du tycker de resonerar, men att du fortfarande älskar dem.
Citera
2011-05-29, 06:07
Medlem
Herkulesbigs avatar
Våldtäckt är ingen ursäkt. Du gjorde rätt! Dina föräldrar gör fel, de sade i princip "att det är okey att gå runt våldta brudar. Det händer ingeting" Broder är vuxen och borde ta sitt eget ansvar, och föräldrar borde visa att det är fel! att det är ej okey göra så. Han får annars fel signaler om brott, och att det kan hända igen.

Så för din broder skull o föräldrar skull , så skulle jag anmäla om att du kan vittna om det. Du blir utfrysta av dina föräldrar, men du räddar kanske fler tjejor från att komma den sitsen och du räddar din bror också. I fängelset kanske han kommer "tänka till"

En kille som har börjat våldta bruka tendera att göra det fler gånger, i tron han är säker!...
Citera
2011-05-29, 10:44
Medlem
plixors avatar
finns ju lite saker du kan göra som får dig att må bättre att vara hemma.
och då du verkar hata honom så kan du göra något av följande.

1.
åk hem, låtsas allt är bra och att du stödjer din bror.
under natten tar du en vass kniv o könsstympar honom, + bränner med strykjärn eller något annat varmt för att han inte ska förblöda.
lägg in könsorganet i en burk med någon konserverande medel i och ge till offret (kanske kan ge henne lite sinnesro)

2.
åk till nån erotisk affär, köp en STOR fet dildo, invänta att din bror somnat o bind sedan fast honom i sängen och munkavel på honom.
ta dit offret och lägg dildon i hennes hand. (eller gör det själv, filma och skicka filmen till henne)

3.
bind fast din bror vid ett träd ute i skogen. tipsa flickan om att han är fastbunden där och att hon kan tortera honom om hon vill.
Citera
2011-05-29, 10:54
Medlem
thebigmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aneppelberg
hur var eran relation innan våldtäkten?
Vi hade väldigt bra relation när vi var små, men de senaste åren har vi glidit ifrån varandra mer och mer. Vi pratade aldrig om jobbiga saker och känslor med varandra, mest snack om plugget, fester och vardagen.
Citera
2011-05-29, 11:00
Medlem
thebigmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plixor
finns ju lite saker du kan göra som får dig att må bättre att vara hemma.
och då du verkar hata honom så kan du göra något av följande.

1.
åk hem, låtsas allt är bra och att du stödjer din bror.
under natten tar du en vass kniv o könsstympar honom, + bränner med strykjärn eller något annat varmt för att han inte ska förblöda.
lägg in könsorganet i en burk med någon konserverande medel i och ge till offret (kanske kan ge henne lite sinnesro)

2.
åk till nån erotisk affär, köp en STOR fet dildo, invänta att din bror somnat o bind sedan fast honom i sängen och munkavel på honom.
ta dit offret och lägg dildon i hennes hand. (eller gör det själv, filma och skicka filmen till henne)

3.
bind fast din bror vid ett träd ute i skogen. tipsa flickan om att han är fastbunden där och att hon kan tortera honom om hon vill.
Han är trots allt min bror. Jag vill inte skada honom (tror jag). Vill bara att han ska fatta vilken idiot han är, att han verkligen ska ångra sig. Det vore så mycket enklare att gå vidare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in