2011-05-28, 15:37
Medlem
Någon som har erfarenhet hur det är att jobba på Spotify eller liknande företag, som programmerare, som blir omskrivet nästan varje dag, och vill dela mig sig av det?
Jag tänkte, det måste ju vara kul att skriva program som är så hypade men är det stressigt, arbetsplatsen och kamraterna?
Skulle denna rekommondera detta för en kille med Asperger som lätt kan bli distraherad av en miljö där det händer mycket och där man inte får berätta om vad man gör på jobbet.
Senast redigerad av drsounds 2011-05-28 kl. 15:40. Anledning: Vill flytta denna till arbetsliv/arbetsmarknad
Citera
2011-05-28, 15:44
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Har inget svar på dina frågor, men dessa länkarna kan intressera dig.

Bilder från Spotifys kontor samt lite event.

Ex arbetare på Spotify, nu jobbar han på Facebook, lite bilder och info

Developer Site
Citera
2023-05-07, 17:46
Medlem
Såg precis bråket om att Arbetsmiljöverket slår ned på nattarbete hos Spotify.

Men lägg av! Spotify är inte någon dammig livsfarlig byggarbetsplats på hög höjd där de anställda svävar i konstant livsfara. Utan ett av världens coolaste arbetsplatser för de absolut bästa it-talangerna huserat i pride-färger. Det är Sveriges mest eftertraktade jobb nu. Alla ungas dröm att få jobba där.

Det är konstigt att Arbetsmiljöverket fäller ut klorna från sina tassar mot just Spotifys nattskift när vi har problem med svart arbetskraft på våra byggen som jobbar under fruktansvärda villkor. Det är inte inuti det färgglada templet på Regeringsgatan 19 utan på byggarbetsplatserna utanför som Arbetsmiljöverket borde granska.

Då jag själv är utvecklare på ett musikbolag som laddar upp våra kunders innehåll till dem så vet jag att i vår värld är nattarbete ofta något som man kan välja. Vi programmerare är nördar och jobbar flexibelt under fria arbetstider så vi kan jobba när vi är som bäst. Om det är så 8 - 17 eller 12 - 23.

Jag är rädd att den här striden kommer bli droppen som gör att företaget stänger sitt söta kontor med sin färgglada lekfulla fasad och kontoret blir huserat av någon skum bank vars enda uppdrag är att skapa evighetsgäldenärer på SMS-lån.

Spotify "hotade" att lämna landet för att det inte fanns lägenheter och kan göra det igen.

Snälla, låt dem jobba natt!
Senast redigerad av drsounds 2023-05-07 kl. 17:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in