2011-05-31, 00:46
Medlem
Bagdads avatar
Lidl har en jävligt bra rengöringsspray som jag brukar använda på allting, dock så måste man pröva lite försiktigt för skiten fräter bort färg utan dess like, en orange sprayflaska tror det står W5 på den. pröva!
Citera
2011-05-31, 01:42
Medlem
Se bara till att ugnen inte är en självrengörande ugn (katalys eller pyrolys, behöver bara värmas till högsta värme för att få ren ugn), då ska man inte använda något starkt rengöringspreparat, brukar räcka med att torka av bottenplattan med diskmedel, som är bättre på att lösa fett än vad såpa är.
Citera
2011-05-31, 01:45
Medlem
Min hemhjälp fixade det med såpa, perfekt. Bättre än "medlen".
Citera
2011-08-31, 01:13
Medlem
Kör såpan ett varv till men lämna över natten på 75 grader så ska nog allt lossna.
Citera
2011-08-31, 09:20
Medlem
dxdps avatar
Helt klart ett skämt. Fungerar inte, jag köpte såpa för att jag tänkte att jag skulle vara miljövänlig och göra rent ugnen. Det blir inte rent ... lite lossnar, men inte i närheten av all skit. Såpa är bra för vadå? Ingenting vad jag vet ....
Citera
2011-08-31, 09:25
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dxdp
Helt klart ett skämt. Fungerar inte, jag köpte såpa för att jag tänkte att jag skulle vara miljövänlig och göra rent ugnen. Det blir inte rent ... lite lossnar, men inte i närheten av all skit. Såpa är bra för vadå? Ingenting vad jag vet ....
Såpa rengör väldigt effektivt det mesta faktiskt.
Citera
2011-08-31, 17:14
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Kaustiksoda blandat med vatten får bort ALLT!
Gör det på egen risk
Citera
2011-08-31, 18:04
Medlem
Jag jobbar i städbranchen och rengör dagligen ett antal ugnar. Vi har ett specialmedel som bara kan köpas i yrkesbutiker och är grymt bra på att lösa fett men en vanligt ugnsspray som du kan köpa i vilken butik som helst kommer också funka. Sen måste du ha svinto också (alltså stålull) och ugnen skall inte vara varm när du gör detta. Bara skrubba och skrubba. Glöm inte glaset i luckan heller..

Men det lättaste för att inte behöva utföra detta dödligt tråkiga arbete är att torka av innuti ugnen ganska ofta så gror den inte igen!
Citera
2025-07-01, 00:28
Prova det här

https://www.grumme.se/tips-och-rad/t...gnid=623973060
Citera
2025-07-02, 00:21
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineShoeTrend
Prova det här

https://www.grumme.se/tips-och-rad/t...gnid=623973060

Oftast r det för tuffa fläckar och ingrodda fastbrända fläckar som inte nåt Grumme kan då lösa.
Men troligen kan de lösas i närtid till när man spillde nåt ner i ugnsbotten med Grumme
Dvs att du tar hand om det direkt

Det finns en orsak till att det finns starka medel till ugnar
Citera
2025-07-02, 14:24
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Oftast r det för tuffa fläckar och ingrodda fastbrända fläckar som inte nåt Grumme kan då lösa.
Men troligen kan de lösas i närtid till när man spillde nåt ner i ugnsbotten med Grumme
Dvs att du tar hand om det direkt

Det finns en orsak till att det finns starka medel till ugnar
Okej, det finns Ugnsrengöring Mr Muscle är den bra?

Finns även Rengöring Ugn & Grill från Häxan, är den bra?
Citera
2025-07-02, 17:36
Avstängd
-Nigger-s avatar
Kör bakpulver, Yes diskmedel och ättika sen skrubbar du med stålboll. Glaset går oftast också att skrubba med stålbollen om du har nyare ugn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in