För några dagar sedan så var jag inne på min macbook och helt plötsligt la internet av, jagg såg någonting som liknade ett varningstecken på airport ikonen längs upp i vänester hörn. Jag prövade att starta om datorn och sedan gick jag in på inställningar och gjorde en massa grejer för att få det att funka (kommer tyvärr ej ihåg vad jag gjorde). Till slut så försvann tecknet och jag kunde hitta olika nätverk och ansluta till dem, skriva in lösenord och sådant, men när jag försöker att gå¨in på internet så funkar det inte.
Jag har prövat olika webbläsare, spotify, skype m.m men det går inte. Om jag kopplar in ethernet sladd så funkar det utmärkt men jag kan inte släpa runt på en sådan i skolan. Jag har prövat att gå in på nätverksinställningar och airportinställninger (om det heter så), men jag vet inte vad jag ska göra. På nätverksinställningar så står det att airport inte är ansluten men när jag försöker ansluta står den bara där och laddar.
ska pröva att skapa nytt konto och se om det funkar men annars får jag bara installera om datorn. Hjälp skulle uppskattas.