Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-28, 11:36
Medlem
Om du fick möjligheten att testa en allvarlig sjukdom under en vecka, vilken skulle du välja? Det finns många olika sjukdomar därute som ställer till med stora problem i det vardagliga livet. Om vi nu säger att du har möjligheten att leva med en valfri sjukdom under en vecka där du genomgår den värsta fasen i sjukdomen utan att du riskerar att dö eller beståeende men. du får helt enkelt en bra insyn i hur dessa personer som har denna sjukdom lever sina liv och har det.

Du kan välja på alla sjukdomar som finns men tänk på att det är den värsta fasen som du kommer gå igenom.

Väljer du Schizofreni, alzheimers, cancer, hiv? Ja ni förstår vad jag menar.

Varför väljer ni den sjukdom som ni nu väljer?

Jag kan börja: jag väljer cancer. Det är en relativt vanlig sjukdom som jag skulle vilja få större förståelse för om jag nu i framtiden skulle drabbas samtidigt så är det stor risk att någon av mina bekanta råkar ut för cancer och då kan det vara bra att veta vad det handlar om.
Citera
2011-05-28, 11:47
Bannlyst
HIV under en vecka är väl inte så mycket att pröva på. Förutom bromsmedecinen. Skulle vara intressant att pröva röda hund.
Citera
2011-05-28, 11:54
Medlem
Bajsnegers avatar
Finns en sjukdom som kan liknas vid migrän, "någons" syndrom heter den har jag för mig.
Ska enligt många vara den mest smärtfulla saken någonsin när man får ett anfall.
Enligt wikipedia känns det som att få ögonen sargade med glödande nålar.

Skulle vilja känna världens mest intensiva smärta någon gång, men i en vecka?
Njaaaa... :/
Senast redigerad av Bajsneger 2011-05-28 kl. 11:56. Anledning: Stvafel ; )
Citera
2011-05-29, 02:56
Medlem
Schizofreni, det skulle kanske inte vara så jättemycket annorlunda jämfört med vad det är nu med tanke på att jag har schizotyp störning. Kanske det är, kanske det inte är - skulle iaf ge mig ett nytt perspektiv.
Citera
2011-05-29, 06:18
Medlem
Av de nämnda hade jag valt HIV..
Citera
2011-05-30, 19:15
Medlem
lithionits avatar
det beror på vilken cancer.

Om det bara var hudcancer skulle jag nog välja det, på ett sätt vore det intressant att få uppleva världen ur en schizofren människas perspektiv (ett tag) lite jobbigt att vara det på heltid dock :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in