2011-05-28, 00:38
Medlem
Hej!
Tjena alla, som sagt så håller jag på med körkortet nu och har övningskört en hel del. Har kört på körskolan och tagit runt 6 körlektioner och har gått igenom olika moment. Men jag tycker ärligt talat att jag inte behöver fler körlektioner som hon säger att jag behöver, eftersom jag övningskör runt 5 dagar i veckan med min morsa och är rätt säker på att jag kommer klara uppkörningen. Det enda hon sa (min körlärare) va att jag skulle kolla mer i speglarna. Men vad tror ni behöver man mer körlektioner? Är det värt att? Eller vill dom bara tjäna pengar på det. Jag är så jävla sugen på att skita i dom där körlektionerna för man lär sig knappt något nytt som man inte kunde innan. Funderar starkt på att boka in uppkörningen privat. Men har också 6 olika fraser man ska klara av och har en kvar måste man fortfarande klara dessa fraserna även om man bokar privat? Anyway hur hade ni gjort? Hade ni tagit fler lektioner? eller hade ni bokat tid för uppkörningen och skitit i körlektionerna? Hur lång tid tar det isåfall? TACK SÅ MYCKET!
Citera
2011-05-28, 00:42
Medlem
Zlaneks avatar
Jag har själv inte något körkort. Men om jag var i din situation skulle jag verkligen inte ta mer körlektioner. Kör med din mamma isåfall!

Helt onödigt att ge bort pengar till någon bilskola som jag tyvärr måste göra då jag inte har några föräldrar som kan hjälpa
Citera
2011-05-28, 00:42
Medlem
Jag tog två och efter jag gjort det ville dom att jag skulle ta två till innan de bokade uppkörning. Jag bokade privat ist, och klarade uppkörningen utan problem och sparade därför 1000 spänn, så boka privat tycker jag och skit i de sista övningskörningarna !
Citera
2011-05-28, 00:46
Medlem
Jag spenderade inte en endaste sekund på en bilskola, gick utmärkt att ta kortet ändå. Tror du kan skita i resterande lektioner om du känner som du gör.
Citera
2011-05-28, 00:51
Medlem
Kör upp privat å kugga, så blir köerna längre för oss andra!
Citera
2011-05-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinskBastu
Jag spenderade inte en endaste sekund på en bilskola, gick utmärkt att ta kortet ändå. Tror du kan skita i resterande lektioner om du känner som du gör.

Jag tror också det har kört rätt långa sträckor med körde ca 20 mil idag utan problem. Kör ofta i stan o runt omkring lite. Vad är det man ska tänka på uppkörningen säkertskontroller och detta? Var hittar man det och vad är det man gör på uppkörningen så man har en susning om vad man ska göra tack
Citera
2011-05-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gardan
Jag tog två och efter jag gjort det ville dom att jag skulle ta två till innan de bokade uppkörning. Jag bokade privat ist, och klarade uppkörningen utan problem och sparade därför 1000 spänn, så boka privat tycker jag och skit i de sista övningskörningarna !

Håller med dig till tusen, dom vill bara tjäna pengar dom jävlarna, fy fan va arg man blir. Vet du om man fortfarande måste klara alla faserna? Eller hade ni några sånna?
Citera
2011-05-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Jag har själv inte något körkort. Men om jag var i din situation skulle jag verkligen inte ta mer körlektioner. Kör med din mamma isåfall!

Helt onödigt att ge bort pengar till någon bilskola som jag tyvärr måste göra då jag inte har några föräldrar som kan hjälpa

Surt :/ Nej jag ska fan inte ta en enda till!
Citera
2011-05-28, 01:14
Medlem
Det går väl på typ 800 spänn att köra upp. Din körskola vill förvisso tjäna lite stålar, men de brukar inte släppa iväg dig om du är redo. Det är upp till dig - antingen lägga uppemot 1000 spänn i potten och riskera att misslyckas och bli tvungen att fortsätta på skolan, eller fortsätta ta lektioner tills läraren anser att du är tillräckligt kunnig - då brukar det vara mer eller mindre garanti på att du har förmågan att klara det.
Citera
2011-05-28, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Det går väl på typ 800 spänn att köra upp. Din körskola vill förvisso tjäna lite stålar, men de brukar inte släppa iväg dig om du är redo. Det är upp till dig - antingen lägga uppemot 1000 spänn i potten och riskera att misslyckas och bli tvungen att fortsätta på skolan, eller fortsätta ta lektioner tills läraren anser att du är tillräckligt kunnig - då brukar det vara mer eller mindre garanti på att du har förmågan att klara det.

Ärligt talat så tycker jag de e värt att prova 2 uppkörningar istället för att ta 4 körlektioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in