2011-05-27, 23:48
Medlem
Kan man vara Sverigedemokrat och företagare utan att vara halvrubbad?

Kan det finnas rationella skäl och inte bara diskriminering som gör att företagare väljer bort utländska utbildningar och beteenden?
Citat:
svenska företag sållar bort invandrare. De uppskattar inte mångfald. De litar inte på utländska utbildningar.

På ren svenska: Invandrare diskrimineras.

Företagare i gemen är ju inte halvrubbade sverigedemokrater.

Nya tankemönster måste skapas - och nya normer, som gör att företag som inte är mångfaldskompetenta börjar framstå som lätt enfaldiga.

Vad vi definitivt inte kan förgifta Sverige med, är en integrationsdebatt som uteslutande handlar om invandrares bristande färdigheter, medan beteendet hos dem som anställer, aldrig problematiseras.

http://www.expressen.se/ledare/1.2450619/ann-charlotte-marteus-vi-maste-tala-om-diskrimineringen
Citera
2011-05-28, 00:16
Medlem
Med tanke på att invandrarungdomar har sämre betyg, lägre andel gymnasiekompetens och färre andelar slutbetyg än svenskar ungdomar är det inte konstigt att arbetslösheten hos invandrarungdomar därmed stiger. Precis som Ann-Charlotte klyschigt flikar in i slutet är Sverige upplyst och rationellt, och därmed antas det idag att man har en riktig utbildning när man ska söka jobb. Invandrarungdomar faller således på denna punkt och då tänker jag inte bara på första generationens invandrare utan även andra generationens invandrare.

Skylla på diskriminering och rasism funkar alltid men de riktiga problemen uppstår tidigare än så. Med det sagt förnekar jag inte att det förekommer rasism/diskriminering vid anställningar, men eftersom att >90% röstar på sjuklövern har jag svårt att tro att detta nämnvärt skulle påverka statistiken utan torde i så fall vara endast ett problem som drabbar otursamma individer emellanåt.
Citera
2011-05-28, 08:46
Medlem
Ann-Charlotte Marteus är alltså feministisk debattris på Expressen. Såvitt jag vet har hon aldrig själv drivit företag eller anställt folk. Då är det ju lätt att sitta och ha åsikter om hur andra borde driva sina verksamheter.
Citera
2011-05-28, 16:21
Medlem
Claysons avatar
Undra hur stor mångfalden är på Expressen? Aftonbladet hade ju bara etniskt svenska anställda.

Så jag vet väl inte om man ska kasta sten i glashus.
Citera
2011-05-28, 16:31
Medlem
Jag tror att de flesta sverigedemokratiska företagare är helt normala.
Citera
2011-05-28, 16:43
Medlem
så, ska vi börja kvotera in negrer på arbetsplatser bara för att det är negrer så statistiken ser bättre ut nu?

jag tycker vi borde kvotera in mer komapatienter på arbetsplatserna så de inte känner sig diskriminerade, denna eliticism som gäller på arbetsplatserna idag där det krävs att man kan arbeta och är vid medvetande är kränkande och INHUMAN OCH RASISTIKS!!! FAN TA ER SD!!!
Citera
2011-05-28, 17:23
Medlem
HH74s avatar
Marteus är en äkta galning.
Jag menar en sådan person som skulle kunna hylla den Strålande Stora Ledaren i en stat som Maos Kina och ändå vada runt bland 50 miljoner kroppar på landsbygden och totalt förneka verkligheten.

Kvinnan är ett fenomen. Hon borde studeras noga för att märka hur en människa kan bli så fanatisk blind.
Hon påminner mig på ett sätt om de allra mest hängivna kommunisterna som Sarte, förutom att man får skala bort minst 45 IQ på skalan.
Citera
2011-05-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
Ann-Charlotte Marteus är alltså feministisk debattris på Expressen. Såvitt jag vet har hon aldrig själv drivit företag eller anställt folk. Då är det ju lätt att sitta och ha åsikter om hur andra borde driva sina verksamheter.

Marteus sitter inne med hela lösningen själv. Hon kan helt enkelt starta ett företag och anställa alla arbetslösa invandrarungdomar så är alla problem lösta. Vad väntar hon på? Väntar hon på att någon annan, oklart vem, ska lösa hennes problem?
Citera
2011-05-28, 19:18
Medlem
Ollonets avatar
Ann-Charlott Marteus borde straffknullas av en stor neger i röven så att hon inta kan sitta på flera veckor på Expressen ,och skapa sina huvudlösa artiklar
Citera
2011-05-29, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Marteus är en äkta galning.
Jag menar en sådan person som skulle kunna hylla den Strålande Stora Ledaren i en stat som Maos Kina och ändå vada runt bland 50 miljoner kroppar på landsbygden och totalt förneka verkligheten.

Kvinnan är ett fenomen. Hon borde studeras noga för att märka hur en människa kan bli så fanatisk blind.
Hon påminner mig på ett sätt om de allra mest hängivna kommunisterna som Sarte, förutom att man får skala bort minst 45 IQ på skalan.
Klockrent! Och tyvärr helt sant...
Citera
2011-05-29, 02:05
Medlem
obans avatar
Snackade men en vän som är chef på ett ganska stort företag nyligen. Han är inte SD'are för övrigt. "Vad spelar det för roll om de har gått på Chalmers när många inte ens bemödar sig att lära sig svenska ordentligt? Jag har anställt invandrare förut, men tänker inte göra om det misstaget igen. Numera åker Muhammeds CV rätt ner i papperskorgen.

Stor humor imo.
Citera
2011-05-29, 02:42
Medlem
anders_judges avatar
A-C Marteus är min absoluta favorit bland PK-galningarna och det är nog för att hon är såpass absurd att det går parodi-varning på henne. Stundtals har det varit svårt att greppa att det finns såpass verklighetsfrånvända personer och man slås ibland att det kanske bara är ironiserande på hög nivå av nidbilden på PK-mupp.

Min absoluta favorit är nog bloggandet efter Jimmie Åkessons radiointervju med en sällsynt pundad journalist (som dessutom beskrevs som "påläst" trots riktigt pinsamt okunniga fadäser):

http://blogg.expressen.se/opinionsbloggen/entry.jsp?messid=642260

Alltså, bara inledningen får mig att dra på läpparna rejält:

Citat:
Jimmie Åkesson, sado-masochistisk kameleont

Jimmie Åkesson var gäst i Ekots lördagsintervju i dag, intervjuad av Mari Forssblad. Han inledde bra, vilket beror på att han är en sann Zeilig, en kameleont utan inre kärna och kompass. Här låtsades han vara ansvarstagande och känslig humanist.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in