• 1
  • 2
2011-05-28, 09:59
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All-apologies
om du kollar runt lite på nätet ser du att hon har rätt. folk kan inte skilja kolgrillat från gasgrillat i blindtest.
---
ingen skillnad om man bränner av några burgare/fläskkotletter alltså
Det finns tester där testpanelen inte kunde skilja på om hamburgare var grillad med kol eller gas. När kvalitén på det grillade köttet ökade så föredrog testpanelen däremot kolgrillat. Så om man bara använder lite sämre råvaror så tycks skillnaden inte vara märkbar medan om man går upp ett litet snäpp i kvalitet så blir skillnaden märkbar. För att det finns en skillnad talar även att det finns tester där smakpanelen föredrog gasolgrillat framför kolgrillat.
Citera
2011-05-28, 12:52
Medlem
svinpäls7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFreakinPope
Ja hur tänker man när man blandar avokado, mango och kapris med pilgrimsmusslor. Man behöver ju inte ens smaka för att veta att det skär sig

Tycker mig läsa fullt av liknande idotwannabefancy recept på tasteline och aftonbladet.
Visste inte att att tasteline och AB var sammanlänkade?
Jag är absolut ingen stor anhängare av AB, men om du tittar i receptet du länkar till så står det att det är SvD som skapat det
Så du ska kanske inte beskylla AB för just det misslyckandet.
För övrigt tycker jag att man kan hitta en del bra recept på tasteline.
Citera
2011-05-28, 13:55
Medlem
TheFreakinPopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinpäls7
Visste inte att att tasteline och AB var sammanlänkade?
Jag är absolut ingen stor anhängare av AB, men om du tittar i receptet du länkar till så står det att det är SvD som skapat det
Så du ska kanske inte beskylla AB för just det misslyckandet.
För övrigt tycker jag att man kan hitta en del bra recept på tasteline.

Oavsett hur nära samarbete AB och tasteline så har båda sidorna ett överskott på dåliga recept. Givetvis är inte alla recept kassa men tillräckligt många för att ifrågasätta deras kompetens.
www.recept.nu som är tastelines största konkurrent är betydligt bättre och seriösare i mina ögon.
Citera
2011-05-28, 16:58
Medlem
morkfromorks avatar
hårt sponsrade, och deras recept och råd följer vad sponsorns p-avdelning rekar...
Citera
2011-05-28, 17:00
Medlem
Netscouts avatar
Hela Aftontramset är dumma i huvudet kära du.
Citera
2011-05-31, 13:31
Medlem
Kasakis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
hårt sponsrade, och deras recept och råd följer vad sponsorns p-avdelning rekar...
Det är nog rätt nära sanningen.

OnT : JA!
Citera
2011-05-31, 15:39
Medlem
Frank Friendlys avatar
I lööööve mäniskor som tycker att kolgrillat är såååååååååå mycket godare än gasgrillat.
Samma människor som ser ner på ketchup och är ölsnobbar.
Citera
2011-05-31, 19:43
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Otroligt lustig jämförelse.
Inte heller uppfattad gasol som något sämre , otroligt smidigt att snabbt få upp värmen.
Men det ligger nått i att tända en stor weber kolgrill och under tiden ta någon kall god öl.
Självklart tändrör o ingen tändvätska
Sen borde väl en fin köttbit grillad på gasol med lite stänk av liquid smoke smaka som kolgrillat.
Citera
2011-05-31, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
Sen borde väl en fin köttbit grillad på gasol med lite stänk av liquid smoke smaka som kolgrillat.

nä det är samma metod som när man kolgrillar -- blötlägg träspån, sen lägger du dem i folie och placerar folien ovan på flavorizerbarsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in