Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Uppenbarligen

Kan bli...hmmm...intressanta familjefester.

Viktigt är att svägerskans man är död. Annars kommer han att döda dig om hon blir gravid, medan Gud dödar dig om hon inte blir gravid...
Citera
2017-01-23, 23:31
Medlem
Citat:
I gamla stamsamhällen var reproduktionen viktigast.
Om gamle Onan inte gjorde sin svägerska på smällen blev hennes liv meningslöst. Kvinnor var till för att föda barn och utöka stammen........och då var otukt oviktigt.

Han blev dödad. Hur hjälpte det svägerskan?
Citera
2017-01-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967

Det var i sanning en berättigad fråga. Om Onan hade nån mer bror så kanske han blev mer ivrig att befrukta henne, för då var det hans tur at försöka...
Citera
2017-01-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Det var i sanning en berättigad fråga. Om Onan hade nån mer bror så kanske han blev mer ivrig att befrukta henne, för då var det hans tur at försöka...

Man kan tänka sig att den pressen kunde göra vem som helst impotent.
Citera
2017-01-24, 00:02
Medlem
En till fråga:
Vad hände med de gamla vittnen som avstått utbildning, karriär och barn och varit hela livet på Betel, när det lades ner?
Får de pension från org?
Citera
2017-01-24, 00:14
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Inte så konstigt! FN samt fred och säkerhet. Två laddade begrepp för JV.
Men är det nån mer än jag som kommer ihåg den bruna förlagan, som kom strax för 1975......med samma titel.

Vet inte om det är intressant, men här är Pdf'en till "True peace and security - From what source"
Den "fekaliebruna" varianten från 1973;

https://drive.google.com/file/d/0B916RaJTC2NHLThVYWZGSHM4VE0/view
Citera
2017-01-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967

Litet senare när Mose lag hade kommit, så fick svägerskan nöja sig med att spotta svågern i nyllet och dra av honom ena dojan.

5 Mos 25:7Men om svågern inte är villig att gifta sig med sin svägerska, skall hon uppsöka de äldste i stadsporten och säga: ”Min svåger vägrar att se till att hans brors namn bevaras i Israel. Han vill inte göra sin svågerplikt mot mig.” 8Då skall de äldste i staden kalla till sig mannen och tala med honom. Om han framhärdar och säger att han inte är villig att gifta sig med henne, 9skall svägerskan i de äldstes åsyn gå fram till honom, dra av honom skon, spotta honom i ansiktet och utropa: ”Så gör man med den som inte vill föra sin brors släkt vidare.” 10Och i Israel skall sedan hans egen släkt få heta ”Barfot”.

En fin gudagiven lag, eller hur?
Citera
2017-01-24, 12:47
Medlem
Citat:
1 kung 12:10
Rehabeam fick rådet att säga till folket: "Mitt lillfinger är tjockare än min fars k*k". NV säger "höfter"

Det måste varit ett enormt lillfinger! .....i a f som cellskapet "höftat" till det.

Undrar om de inte ersatte sköte med navel nån gång...typ i Höga Visan.
Citera
2017-01-24, 15:48
Medlem
Citat:
En till fråga:
Vad hände med de gamla vittnen som avstått utbildning, karriär och barn och varit hela livet på Betel, när det lades ner?
Får de pension från org?

Vad jag har hört är att deras resp församlingar fått nåt slags ansvar att ta hand om dom.
Finns ett par i stan här, systrarna lagar mat och kör hem till dom och bröderna tankar deras bil och fixar en massa praktiska saker som skulle kostat pengar att ta hantverkare till.
Citera
2017-01-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Vad jag har hört är att deras resp församlingar fått nåt slags ansvar att ta hand om dom.
Finns ett par i stan här, systrarna lagar mat och kör hem till dom och bröderna tankar deras bil och fixar en massa praktiska saker som skulle kostat pengar att ta hantverkare till.

Nå, det är ju iallafall bra att de inte lämnas i sticket även om det faktiskt är organisationen centralt de jobbat åt.
Citera
2017-01-24, 18:25
Medlem
Citat:
Det måste varit ett enormt lillfinger! .....i a f som cellskapet "höftat" till det.

Undrar om de inte ersatte sköte med navel nån gång...typ i Höga Visan.

Höga Visan 7:2.
Där säger NVÖ och ex folkbibeln "navel" medan bl a Bibel2000 säger "sköte"
Citera
2017-01-24, 18:30
Medlem
Citat:
Höga Visan 7:2.
Där säger NVÖ och ex folkbibeln "navel" medan bl a Bibel2000 säger "sköte"

He he..pryda stackare....men, oralsex är ju förbjudet, och Salomo besjunger ju oralsex i den versen!

"Ditt sköte är en kupad skål
- må vinet aldrig saknas!"

Men navel.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in