2011-05-27, 12:11
Medlem
Tjenare!
Jag har en liten fråga jag skulle vilja ställa, Recycle your stuff arean finns ju, men där kan man inte önska saker...vilket jag tycker är lite trist med tanke på att det vore ett bra komplement till själva skänkesdelen, men frågan är, eftersom man inte får önska saker i den delen av forumet, vore de inte logiskt att öppna en del för enbart önskningar?
Citera
2011-05-27, 12:13
Medlem
Silfverklingas avatar
Håller med till fullo. Ser ingen anledning till att inte ha en önska-avdelning.
Citera
2011-05-27, 12:16
Medlem
Ja tänker mig som så att OM det finns önskningar för saker, så kanske folk kommer på att dom har grejer dom ändå tänkt att slänga, men som dom TROR att ingen vill ha! självklart behöver det ju vara en viss nivå på det hela, så att önska t.ex snus eller en kopp kaffe, avsugningar etc etc som är rent banala, borde ju inte vara ok...
Citera
2011-05-27, 12:52
Medlem
Mittpunkts avatar
Då kan man lika gärna vända sig till tradera eller swoppers.

Tänk om man skulle öppna en sån avdelning, den skulle direkt fyllas med kanske femtio sidor från användare som önskar TV, PS3, mobiltelefon m.m.

Det skulle inte funka tror jag! Avdelningen RYS är bra som den är.
Citera
2011-05-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Då kan man lika gärna vända sig till tradera eller swoppers.

Tänk om man skulle öppna en sån avdelning, den skulle direkt fyllas med kanske femtio sidor från användare som önskar TV, PS3, mobiltelefon m.m.

Det skulle inte funka tror jag! Avdelningen RYS är bra som den är.
Jo, såklart...men jag menade kanske lite mer realistiska önskningar.
Citera
2011-05-27, 13:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Jo, såklart...men jag menade kanske lite mer realistiska önskningar.
Jo fast det är ju svårt att styra vad som ska vara en realistisk önskning.
Vad jag anser vara realistiskt är kanske inte realistiskt för en annan.
Citera
2011-05-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jo fast det är ju svårt att styra vad som ska vara en realistisk önskning.
Vad jag anser vara realistiskt är kanske inte realistiskt för en annan.
Men vad skulle egentligen vara problemet med att önska en PS3a då, eller en liter mjölk? ja menar, i rys ges de ju bort halvätna sillburkar från 1993..?
Citera
2011-05-27, 13:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raz0r
Men vad skulle egentligen vara problemet med att önska en PS3a då, eller en liter mjölk? ja menar, i rys ges de ju bort halvätna sillburkar från 1993..?

Ja sannolikt skulle trycket på trådar öka till det minst dubbla med tanke på att det förmodligen är fler som vill önska än vad det är som vill skänka.

Dessutom kommer det ganska strax att begäras att man får köra med bytesannonser.

Se det som en ynnest att det är som det är idag, snarare är det en risk att den delen försvinner helt istället.
Citera
2011-05-27, 14:39
Medlem
epost72s avatar
Önskningar har tydligen varit tillåtet, men det innebar stora problem och skänkestrådarna försvann bland alla önskningar.
Läs mer om det i Önskningar i "Recycle your stuff"
Citera
2011-05-27, 15:07
Medlem
Intressant läsning, summerat så fanns det två förslag, 1. skänka något för att få önska något och 2, ett separat underforum till RyS där man kunde önska saker.
Citera
2011-05-27, 23:45
Medlem
lendrygghs avatar
Tanken är väl i och för sig inte pjåkig, men jag tror inte att Flashback är rätt portal för ändamålet. Det känns som om det skulle gå överstyr rätt fort.
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Se det som en ynnest att det är som det är idag, snarare är det en risk att den delen försvinner helt istället.
Mycket god poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in