2011-05-27, 11:52
Medlem
Grandesporross avatar
Att man i norge kommit fram till att västerlänska män i Oslo är helt frånvarande i statestiken kring överfallsvåldtäkter? https://www.flashback.org/t1555814
Den här typen av våldtäkt måste vara den mest avskyvärda manifestation av förtryck mot en individ, det måste jag t.o.m få medhåll från micro113. Det är ren fakta att inte västerlänska män finns i statestiken de senaste 6 åren. Det måste vara ett tecken på ett viss mått respekt och moral som vi har gentemot varann. Eftersom feminister ständigt anklagar män för satanistiska ritualvåldtäkter etc etc etc, ter det sig ganska märkligt att gång på gång så motbevisas detta, det rationaliserar feminismen med att de patriarkalastrukturerna skyddar män. Vad tänker feminister? tydligen så är inte västerlänska män agressiva och benägna för grovåldtäkt som andra. Vad säger ni feminister som det? Ni klagar bara på oss, inte på de där dräggen? varför? Tycker ni att tolerans av detta är en vettig hållning? Hur motiverar man t.ex en manskatt som var aktuell för inte så längesen, när man vet att de som skulle få betala skatten knappast skulle vara de skyldiga. En krigsskadad etiopier/pakistanier etc som gör överfallsvåldtäkter lär knappast ha ett jobb. Rättvist?

Kanske värsta scenariot: En svensk vanlig man, hans fru blir våldtagen, så måste han betala en skatt som skuld för att han är en man? att han har en snopp och inte en vagina? Helt sjukt

Berätta gärna hur ni tänker kring detta, hur motiverar ni ens eran ideologiska existens i väster?

Feminism är bara en revansch , och det kan vara förståeligt att ha en extremistisk feminism ( som säger att alla män är våldtäktsmän) i ett land som pakistan t.ex men här?
Senast redigerad av Grandesporros 2011-05-27 kl. 12:00.
Citera
2011-05-27, 12:07
Medlem
Tapiridaes avatar
Jag vet inte vad du tror att feminism är,
men feminism är inte bara idén om att just du som
man är dum i huvudet. Alla tankar och idéer som handlar
om jämställdhet sammanfattas som feminism, det finns
förvisso radikalfeminism som i sin natur är sexualfientlig och
hävdar att sex mellan en man och en kvinna alltid är ett uttryck
för kvinnoförtryck och mannens överläge, men jag tror att
få, iallafall svenska, feminister idag som ställer sig bakom det.
Etnicitet på våldtäktsmän skulle inte jag säga är en fråga om jämställdhet
då överfallsvåldtäkter är ett våldsbrott och därmed ett samhällsproblem.

Den där skatten är det dessutom ingen annan som hängt upp sig på,
jag tror inte att hon menade det så bokstavligt utan mer ville väcka
debatt.

När fan läste du ens en känd feministik teoretiker anklaga alla män för
satanistiska ritualvåldtäkter? Du är ju galen!
Citera
2011-05-27, 12:28
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tapiridae
Jag vet inte vad du tror att feminism är,
men feminism är inte bara idén om att just du som
man är dum i huvudet. Alla tankar och idéer som handlar
om jämställdhet sammanfattas som feminism, det finns
förvisso radikalfeminism som i sin natur är sexualfientlig och
hävdar att sex mellan en man och en kvinna alltid är ett uttryck
för kvinnoförtryck och mannens överläge, men jag tror att
få, iallafall svenska, feminister idag som ställer sig bakom det.
Etnicitet på våldtäktsmän skulle inte jag säga är en fråga om jämställdhet
då överfallsvåldtäkter är ett våldsbrott och därmed ett samhällsproblem.

Den där skatten är det dessutom ingen annan som hängt upp sig på,
jag tror inte att hon menade det så bokstavligt utan mer ville väcka
debatt.

När fan läste du ens en känd feministik teoretiker anklaga alla män för
satanistiska ritualvåldtäkter? Du är ju galen!

För att svara på din sista fråga så är min källa SVTs dokumentär Könskriget, när alla sveriges (vid den tiden) högst uppsatta OBS! feminister , INTE KVINNOR, anklagar män för det här, det är ingenn nyhet direkt? Du är väl en såndär söndagsfeminism som haka på när det blev något trendigt.

Feminism kan aldrig stå för jämnställdhet, självaste ordet säger allt. Humanism är det ordet du söker för det DU säger feminismen står för. Jag skulle aldrig identifiera mig med något som ens benämner sig feminism, och dessutom samtidigt påstå att det är för jämnlikhet. Klingar det inte ens lite konstigt i dina öron?

Det fetstilta är en helt obegriplig mening , så du menar att jämnställdhet inte är ett samhällsproblem fast du är feminist? eller vad försökte du säga med det? aja.
Jag tror det är ganska viktigt att det är en viss etnicitet som gör den här typen av brott ur ett jämnställdhetsperspektiv. Gissa varför? För att feminister som du ska fatta att man inte kan sätta ihop en grupp män och bestraffa eller skuldlägga alla och sedan säga att alla kvinnor är offer för männen. Utan det är fler saken än en snopp och en vagina som som formar våra liv.

Problemet kanske är att det är många som föds med bara snopp och vagina , kastas ut i en tillvaro med ansvarslösa föräldrar och omgivning inte minst: Dvs pack som feminister t.ex
Senast redigerad av Grandesporros 2011-05-27 kl. 12:34.
Citera
2011-05-27, 21:35
Medlem
SMBHs avatar
Har nått med korstlutning i PK'itens hjärna när två PK ämnen kolliderar med varandra. Tystnad blir resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in