2011-05-26, 22:29
Medlem
loltrains avatar
Nu har min dator fittat ur helt!
Det började med att skype inte ville starta när jag slagit på datorn. Ingenting händer när jag försöker starta upp programmet.
Det går inte heller att avinstallera skiten då det ej finns någon uninstallfil, så jag tog bort hela skype mappen under "program".

Har försökt installera om skype igen, men inte fan vill sig det heller! Laddar hem nya installationsfilen, startar igång installationen och det går bra i ca 1 min tills det kommer upp en ruta som säger till mig att stänga ner alla öppna chromefönster. Jag stänger då ner chromefönster(genom aktivitetshanteraren, så att verkligen allt är avstängt) och klickar på fortsätt, men detta fönster försvinner inte, utan den bara hoppar upp igen.

Så resultatet av allt programmknullande är att varje gång jag öppnar ett nyss Chromefönster så kommer en ruta upp som laddar hem "skype toolbars", även denna nedladdning stannar på hälften då samma jävla "stäng ner alla öppna Windows Chrome fönster" hoppar upp igen.

Hur ska jag bära mig åt för att få skiten att fungera?

Tack på förhand!
Citera
2011-05-26, 22:40
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loltrain
Det började med att skype inte ville starta när jag slagit på datorn. Ingenting händer när jag försöker starta upp programmet.
Det går inte heller att avinstallera skiten då det ej finns någon uninstallfil, så jag tog bort hela skype mappen under "program".

Har försökt installera om skype igen, men inte fan vill sig det heller! Laddar hem nya installationsfilen, startar igång installationen och det går bra i ca 1 min tills det kommer upp en ruta som säger till mig att stänga ner alla öppna chromefönster. Jag stänger då ner chromefönster(genom aktivitetshanteraren, så att verkligen allt är avstängt) och klickar på fortsätt, men detta fönster försvinner inte, utan den bara hoppar upp igen.

Så resultatet av allt programmknullande är att varje gång jag öppnar ett nyss Chromefönster så kommer en ruta upp som laddar hem "skype toolbars", även denna nedladdning stannar på hälften då samma jävla "stäng ner alla öppna Windows Chrome fönster" hoppar upp igen.

Tack på förhand!

Googla "Revo Uninstaller" och använd.
Citera
2011-05-26, 22:40
Medlem
Skaeggbiffs avatar
A small number of you may have had problems signing in to Skype. This predominantly affects people using Skype for Windows. We have identified the problem and will issue a fix in the next few hours.

In the meantime, you can follow the steps below to fix the problem manually.

Windows

If the Skype icon is displayed in the system tray at the bottom right of the screen, right-click it and select Quit.

Click Start, type "run" and press Enter. (On Windows XP: Click Start and then Run.)

Type "%appdata%\skype" and click OK.

Locate and delete the file shared.xml. The file may be displayed as shared if file extensions are not displayed by default on your computer.

If you cannot find this file:

Click Start, type "run" and press Enter. (On Windows XP: Click Start and then Run.)

Type "control folders" and click OK.

In the View tab, ensure that Show hidden files and folders is enabled.

Repeat the instructions from the beginning.

Restart Skype.
Mac

Open Finder and locate the following folder:

~/Library/Application Support/Skype

Delete the file shared.xml.

Restart Skype.
The ~ sign means your home folder. You can find your home folder by opening Finder and selecting Go > Home from the menu bar or pressing Command (Apple), Shift and H keys at the same time.

Linux

Go to the following folder:

/home/YourLinuxUserName/.Skype

Delete the file shared.xml.

Restart Skype.
The Skype folder is a hidden folder - please check Show hidden files in your file browser to view and access it.

Källa: http://heartbeat.skype.com/2011/05/p..._skype_an.html
Citera
2011-05-26, 22:51
Medlem
men-va-fans avatar
Citat:

Tack på förhand!

Har försökt men min funkar inte heller kör OSX skit irriterande tog bort alla program filer och tankade ner en ny som inte går att installera så filen dom vill att man skall ta bort fins ju inte i maskinen vad göra någon som har koll?
Citera
2011-05-26, 23:17
Medlem
Skaeggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av men-va-fan
Har försökt men min funkar inte heller kör OSX skit irriterande tog bort alla program filer och tankade ner en ny som inte går att installera så filen dom vill att man skall ta bort fins ju inte i maskinen vad göra någon som har koll?

Filen är dold så du måste välja att visa dolda filer och mappar.

Type "control folders" and click OK.

In the View tab, ensure that Show hidden files and folders is enabled.

Repeat the instructions from the beginning.
Citera
2011-05-27, 17:17
Medlem
loltrains avatar
Tack för tipsen. Lyckades avinstallera Skype och installera om det, så nu funkar skiten.

Dock består problemet när man öppnar google chrome.

Citat:

Hur fan får jag bort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in