tss. vilka kassa råd du får.
ska du bjuda på mat och vill visa vad du går för?
något som går hem hos många och som faktiskt inte folk tänker på är klassisk husmanskost fast då inte i slafsutförande utan ordentligt tillagat.
skulle jag bli bjuden på mat och donnan bjuder på ett fint isterband med dillstuvad potatis så hade jag satt på ringen direkt efteråt. eller varför inte wallenbergare med ett hemlagat potatismos och råröda lingon? gaaaaaaaaaaaaah
att steka en oxfilé (som om det vore något jävla mirakelkött) med potatisgrating/pommes/klyftpotatis och någon sås (VARFÖR INTE BEA?!) är både simpelt och tråkigt.
för min del så uppskattar jag flerrätters, men du kan skippa efterrätt, det blir rätt så lamt att göra en sådan hemma eftersom det ofta ska vara lite mer raffinerat än glass eller kladdkaka.
gör hellre då en trevlig förrätt och varmrätt, "efterrätten" kan vara lite ost och små goda snacks i soffan efteråt. dock inga jävla chips, jordnötter eller sånt, istället ost, oliver, kex, vindruvor etc. etc.
DRYCK!
ingen box!!! dricka gärna olika drycker till för/varm/efterrätt, eftersom dryck oftast inte passar rakt över så tycker jag detta är något man ska beakta noga.
ska ni dricka vin, köp småflaskor, så det räcker till var sitt glas till resp. måltid.
är det öl en eller två flaskor beroende på storlek.
läs om drycken, då alla sorter på systemet är rekommenderade till olika rätter.
kolla även på matsajter där de tipsar om olika drycker till olika mat.
en dryck kan vinna eller sänka en måltid.
till myset efteråt, ha vin/öl till det beroende på vad han gillar, är du osäker, köp både och.
rött så något fruktigt, vitt ska vara lite halvtorrt, blir slibbigt med för sött och öl ska inte vara lager, det är mycket kolsyra i det, kör mer på öl åt ale-hållet.
ja....typ sådär :P