Okej lång historia, svårt att korta ned den
Jag är en kille på 17 åroch jag har blivit förälskad i en tjej som går i min klass. Hon har helt klart visat intresse av mig. Hennes ex (min då bästa kompis) gjorde slut med henne i början av året (de var tsm 2 mån, hon har haft en hel del kortvariga), och hon började smsa med mig några veckor efter det, och det dröjde inte länge förrens smsena blev väldigt gulliga, då kände jag att jag började bli förälskad (hade varit lite småkär i henne tidigare) och hon betedde sig som om hon var intresserad av mig. Hon, jag, och 2 killkompisar började umgås på fritiden men jag var helt klart den hon ville va med mest. Jag var tex hos henne själv en gång och då ville hon att jag skulle sova över ist för att gå, och det gjorde jag. Vi låg och myste hela natten men inget mer.
Vi fortsatte skicka gulliga sms till varann och vi kom bara närmare och närmare varandra. I slutet av mars började allt avta, smsena var inte lika gulliga längre osv. Jag mådde dåligt så fort jag inte hade kontakt med henne, men jag ville inte skriva för mkt, ville inte verka för "på".
I början av maj berättade hon att hon blivit tillsammans med en av de 2 killkompisarna (de hade tydligen varit det ett par veckor). Jag blev skitledsen. När jag skrev allt som det var skrev hon att hon tycker om mig jättemkt och vill att allt ska va bra mellan oss. Men för mig kan det inte bli det sålänge de är tillsammans. Han förföljer henne verkligen Överallt i skolan och de är med varandra på fritiden. Det känns som om hon "slagit av" lite, och blivit mer okänslig helt plötsligt.
Jag vet inte hur jag ska bete mig i skolan, om jag ska vara ledsen, sur, glad, arg. Jag skulle göra vad som helst för den här tjejen.
Vad ska jag göra? "vänta ut" allt är ett väldigt jobbigt alternativ

//Noxire