2013-02-21, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gummisnodden
Det är din åsikt. Inte objektiv fakta som du försöker framställa det som.

Men det är egentligen bara Halo och Gears of War fanboys som säger något annat.

Jag ogillar inte Microsoft egentligen. De skulle enkelt kunna sopa mattan FULLSTÄNDIGT med Sony om de bara ville.

Problemet är att de har blivit insnöade på en massa annat och kommer förmodligen inte att lägga ner så mycket på sin konsol som Sony gjort.

Men vi får se helt enkelt.

Jag sätter mina slantar på Sony iaf.
2013-02-21, 11:51
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reuvsecks
Jag ogillar inte Microsoft egentligen. De skulle enkelt kunna sopa mattan FULLSTÄNDIGT med Sony om de bara ville.

Problemet är att de har blivit insnöade på en massa annat och kommer förmodligen inte att lägga ner så mycket på sin konsol som Sony gjort.

Om dom ville? om dom hade kunnat göra det så hade dom gjort det, varför skulle de inte vilja sopa mattan med den enda hårda konkurrenten de har?

att de inte skulle lägga ner så mycket påsin konsol som Sony, är du på riktigt?
2013-02-21, 11:51
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Kommer Playstations onlinetjänst fortsätta vara gratis?

När man betalade för xbox guld så kändes det som man inte fick något för pengarna. "tillåtelse att spela online" typ. Det var absolut överlägset det största minuset med xbox vs ps.
2013-02-21, 11:52
Medlem
mr.loonis avatar
Citat:
Microsoft har dock varit lite halvdan på senare tid. De verkar mest satsa på att göra grejer till mobiler o annat skit.

Xbox 720 kommer inte att vara fränare än PS4. Det kan jag nästan lova.

PS4 kommer att vara bättre återigen pga bättre exklusiva spel. Det enda Microsoft brukar mäkta med är Halo och Gears of War.

Vadå bättre återigen? Hur kommer det sig då att det sålts nästan 2 miljoner mer xbox360 konsoller än playstation 3?
2013-02-21, 11:57
Medlem
Paer86s avatar
Jag förstår inte hur pekplattan på nya Dualshock gör nytta. Kan någon ge ett exempel på ett smart sätt den kan användas på?
2013-02-21, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bullet^
Om dom ville? om dom hade kunnat göra det så hade dom gjort det, varför skulle de inte vilja sopa mattan med den enda hårda konkurrenten de har?

att de inte skulle lägga ner så mycket påsin konsol som Sony, är du på riktigt?

Vilken sten har du sovit under? Microsoft har blivit mobilhoror.

De skulle kunna sopa mattan med Sony om dom la sina pengar på det istället för att hålla på med en massa jävla dynga.
2013-02-21, 12:02
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Vilken sten har du sovit under? Microsoft har blivit mobilhoror.

De skulle kunna sopa mattan med Sony om dom la sina pengar på det istället för att hålla på med en massa jävla dynga.

Sist jag kollade gjorde även sony mobiler, kanske ringer en klocka? Ditt påstående är helt taget ur luften du kan inte på nått sätt bevisa det du säger. Vet du varför? Det har inte visats upp vad Microsoft ska komma med ännu. Och hur vet du att dom inte lägger allt krut dom har på sin konsoll?

Tror knappast att dom gör ett mediokert arbete när en konsoll ger dom inkomster i flera år, då det är så lång cykel på konsoller.

Vakna och sluta komma med påståenden helt utan grund, annars kom med en tillförlitlig källa på dina inlägg.
2013-02-21, 12:04
Medlem
tnkns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kek123
Jag bryr mig ärligt talat inte ett jävla skit om nuvarande eller kommande konsoller men man kan inte undvika att missa vissa nyheter. Snubblade över en bild på Diablo 3. Om den är äkta eller ej vet jag inte, men den ser legit ut. http://cdn1.sbnation.com/entry_photo_images/7727851/diablo_3_ps3_ps4_ui.jpg

Måste bara säga fy helvete vad dåligt det ser ut.

Ja det där va ju inte så jätteimponerande direkt. Säker på att det är från PS4? I artikeln handlar det ju om att det kommer till både PS3 och PS4, det står även i bildlänken både PS3 och PS4.
Fast varför visa upp en screenshot från PS3 när PS4 är på ingång.
Men ändå, hade dom haft något gameplay att visa upp hade dom väl tagit det på mässan.
Personligen är jag inte intresserad av Diablo 3 så för mig kan det lika gärna se ut som skit.
Alla spelen kommer ju inte vara maxade med toppgrafik.

Citat:
Ursprungligen postat av Diamond_Dog
det suger att sociala konton som facebook ska göra att man spelar med sina riktiga namn osv - vet ju ej mkt än men eftersom dom tog upp det som en stor grej. min poäng är irl vänner osv kan man spela med ändå som det är idag, jag vill att tv spel ska vara som det är idag med namn och anonymitet.

Ja det där låter faktiskt jävligt retard.
Visserligen kan man ju döpa sig till vad som helst på facebook o göra olika konton, men ändå, onödigt jobb.
Men borde ju vara valfritt om man vill synka det med facebook.
Senast redigerad av tnkn 2013-02-21 kl. 12:28.
2013-02-21, 12:07
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnkn
Ja det där va ju inte så jätteimponerande direkt. Säker på att det är från PS4? I artikeln handlar det ju om att det kommer till både PS3 och PS4, det står även i bildlänken både PS3 och PS4.
Fast varför visa upp en screenshot från PS3 när PS4 är på ingång.

Nej det där är inte nya diablo till ps4, dom visade ingenting utan väntar tills dom känner sig nöjda, dom berättade det på eventet igår.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Och hur vet du att dom inte lägger allt krut dom har på sin konsoll?

Därför att Microsoft är inte vad dom en gång var.

Verkar vara många som inte har hängt med i svängarna på sistone.
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
Jag förstår inte hur pekplattan på nya Dualshock gör nytta. Kan någon ge ett exempel på ett smart sätt den kan användas på?

Det kommer nog fungera lite granna som till Wii U fast inte lite lika utvecklat då. Så till viss del kanske det kan användas till någon sorts enklare inventory-lista, men också till sällskapsspel så kommer det nog användas en hel del till (om ex. en av fyra spelare bär på ett visst objekt i sin kontroll)
2013-02-21, 12:09
Medlem
Paer86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Det kommer nog fungera lite granna som till Wii U fast inte lite lika utvecklat då. Så till viss del kanske det kan användas till någon sorts enklare inventory-lista, men också till sällskapsspel så kommer det nog användas en hel del till (om ex. en av fyra spelare bär på ett visst objekt i sin kontroll)
Fast det är ju en platta och ingen skärm, den kommer inte kunna visa upp någon lista.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in