2013-09-12, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amunt
Och skriv gärna om det är fullbokat eller inte, eller skicka PM.

Edit: äsch, kollar upp det själv vafan

Läste du ens mitt inlägg?
2013-09-12, 18:27
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Gamestop brukar inte gå ut med att nånting är slut. Kunden får reda på det när han eller hon är i butiken. Jag föreslår att du ringer dom närmsta butikerna i ditt område så får du veta mer.

Jaså okej, nu stod det dock på deras hemsida att folk som förbokar efter 14e augusti troligtvis inte får i den första svängen.
Har slängt iväg ett par mail nu så får jag se vad dom säger.
2013-09-15, 19:23
Medlem
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa PS4 direkt när det kommer ut eller vänta tills julafton. Antingen köper jag FIFA 14 till PS3 nu den 26de september och önskar mig PS4+FIFA 14 i julklapp, eller så väntar jag till PS4 släpps och köper det samt FIFA 14 till det.

Vad skulle ni gjort?
2013-09-16, 07:09
Medlem
KAN du köpa den själv så tycker jag du ska göra det, dyr julklapp för föräldrar Som många säger, inte ens säkert att det fortfarande finns möjlighet att få en på release. Jag bor i Norge, och när jag mailade cdon och frågade om man var garanterad en konsoll vid release så svarade de att det inte fanns några garantier, de hade inte fått någon info om hur många konsoller de får. Nu vet jag ju inte säkert men jag gissar att fördelning osv är likadan i Norge som i Sverige

Själv blir man ju jävligt grinig om man inte får den på release, bokade ändå redan i Mars
2013-09-16, 12:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Är på jakt efter en riktigt bra bundle jag inför release - finns det någonstans att återfinna i denna djungel? Känns som det är förvånansvärt många som "bara" erbjuder konsolen.
2013-09-16, 21:30
Medlem
Har länge funderat på att skaffa en konsol, verkar gött att sjunka ner i soffan och lira lite. Men jag har ingen koll på konsoler alls, men jag antar att det är värt att vänta och köpa ps4 ist för 3an?

Vad är exakt skillnaden egentligen? Kan man spela ps3 spel på ps4? Kommer det komma nya spel som endast är till ps4? Tänkte mest lira gta5 så kanske klarar mig med ps3?
2013-09-16, 21:37
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftwftl
Har länge funderat på att skaffa en konsol, verkar gött att sjunka ner i soffan och lira lite. Men jag har ingen koll på konsoler alls, men jag antar att det är värt att vänta och köpa ps4 ist för 3an?

Vad är exakt skillnaden egentligen? Kan man spela ps3 spel på ps4? Kommer det komma nya spel som endast är till ps4? Tänkte mest lira gta5 så kanske klarar mig med ps3?

PS4 kommer vara framtidens konsol, PS3 som kom 2006 märker man går mot åren. Så grafiken kommer vara den största skillnaden, men PS4 har mycket fokus kommunikation bland spelare också och andra smågrejer.
PS3 spel kommer inte gå spelas på PS4 men det sägs komma en tjänst som gör att du kan streama gamla spel på din PS4, när denna kommer till Sverige är inte sagt och vilka spel vet man inte heller.
GTA5 är just nu endast sagt komma till PS3 och Xbox 360, men finns möjlighet att den kan komma till dem nya konsolerna med. Tror du klarar dig fint med en PS3 som du kan få billigt nu!
2013-09-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alti
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa PS4 direkt när det kommer ut eller vänta tills julafton. Antingen köper jag FIFA 14 till PS3 nu den 26de september och önskar mig PS4+FIFA 14 i julklapp, eller så väntar jag till PS4 släpps och köper det samt FIFA 14 till det.

Vad skulle ni gjort?
Hade lätt väntat, dock ska jag köpa GTA V imorgon till X360 så kommer bara spela det tills jag tröttnar och bestämmer mig för att köpa PS4. Tills dess klarar jag mig på FIFA 13 + FIFA 14-demot lol (och GTA V såklart).

Vänta tills PS4 släpps och köp det själv, så kanske du kan önska dig något spel i julafton istället. Blir även billigare för dina föräldrar!
2013-09-16, 21:39
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Hade lätt väntat, dock ska jag köpa GTA V imorgon till X360 så kommer bara spela det tills jag tröttnar och bestämmer mig för att köpa PS4. Tills dess klarar jag mig på FIFA 13 + FIFA 14-demot lol (och GTA V såklart).

Vänta tills PS4 släpps och köp det själv, så kanske du kan önska dig något spel i julafton istället. Blir även billigare för dina föräldrar!

Ska göra så med, känner att Fifa14 har för lite att ge på dagens konsol så väntar hellre till PS4 kommer och köper spelet då. GTA5 kommer ju endå imorgon, klarar man sig fint länge med!
2013-09-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
PS4 kommer vara framtidens konsol, PS3 som kom 2006 märker man går mot åren. Så grafiken kommer vara den största skillnaden, men PS4 har mycket fokus kommunikation bland spelare också och andra smågrejer.
PS3 spel kommer inte gå spelas på PS4 men det sägs komma en tjänst som gör att du kan streama gamla spel på din PS4, när denna kommer till Sverige är inte sagt och vilka spel vet man inte heller.
GTA5 är just nu endast sagt komma till PS3 och Xbox 360, men finns möjlighet att den kan komma till dem nya konsolerna med. Tror du klarar dig fint med en PS3 som du kan få billigt nu!

Okej vill ju bara lira gta 5 och eventuellt the last of us efter allt man hört om det spelet. 1800kr är ju inte farligt så det får bli ett ps3
2013-09-19, 08:13
Medlem
Lite nyheter från Sonys keynote på TGS.

Sony confirms PS4 gesture and voice control, HDMI capture for games
http://www.engadget.com/2013/09/19/sony-ps4-hdmi-capture-gesture-control/

Från Engadgets liveblog på Sonys keynote
So, we saw a brief play through of Knack on the PS4. And now the view switches to the Vita screen. You load up the PS4 link, choose remote play...

The Vita TV's UI is...well, it's the Vita UI, but controlled with a DualShock controller. Shu's using a DualShock 3 to play Knack on PS4, but Remote Play is supported by the PS4's DualShock 4 of course.
Mat Smith 5:22 AM

A few seconds to connect and he's playing through Knack with the Vita TV controller.
Tweet
Ben Gilbert 5:23 AM

http://www.engadget.com/2013/09/18/sony-tokyo-game-show-2013-keynote-liveblog/
2013-09-19, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna

Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Ska göra så med, känner att Fifa14 har för lite att ge på dagens konsol så väntar hellre till PS4 kommer och köper spelet då. GTA5 kommer ju endå imorgon, klarar man sig fint länge med!

Det lutar åt att jag köper FIFA 13 nu till PS3 den 26de och sen önskar mig PS4+FIFA 14 i julklapp. Då slipper jag lägga ut pengar för PS4 och sedan har man något att önska sig. Jag spelar inte GTA V(spelar bara FIFA på konsol) så därför kanske jag kör på det förstnämnda som jag skrev ovan. Eftersom ni verkar köra GTA V så kanske det är bättre att vänta på PS4 för er. Sen så slipper jag förboka PS4 då eftersom jag bara kan önska mig det 1 månad efter release så lär nog mina föräldrar hitta det någonstans. Så när jag fått PS4+FIFA 14 så säljer jag mitt FIFA14+PS3 bara

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in