2011-05-26, 14:00
Medlem
Hallå!
Ska till Cypern imorn och undrar då va ja ska ha för kontantkort för att de inte ska kosta skjortan!
Skulle då helst vilja ja gratis sms och billig tele
Vet ni något bra så kan ni ju skriva ner de så kollar ja upp de!
Tack så länge!
Citera
2011-05-26, 19:22
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarb1
Hallå!
Ska till Cypern imorn och undrar då va ja ska ha för kontantkort för att de inte ska kosta skjortan!
Skulle då helst vilja ja gratis sms och billig tele
Vet ni något bra så kan ni ju skriva ner de så kollar ja upp de!
Tack så länge!

Är det säkert att du inte vill ha gratis flygbiljett och gratis hotell också?

Du lär få betala för kontankort på Cypern också.

Cytamobile-Vodafone kostar 25 euro. 10 cent/min svenskt fast nummerr, ??? svenskt mobilnummer
MTN kostar 25 euro. 12 cent/min svenskt fast nummer, 38 cent/min svenskt mobilnummer

SMS kostar 2 cent, till andra cypriotiska nummer, inga uppgifter om internationella SMS.
Senast redigerad av gsminfo 2011-05-26 kl. 19:51.
Citera
2012-02-28, 23:12
Medlem
r_o_ns avatar
Frågar i denna tråd:

Ska till Cypern nu i april -12
Tänkte skaffa ett kontantkort till min iPhone 4S (microsim?) för datatrafikens skull. Vet inte om hotellet har internetaccess. Finns det några billiga alternativ gällande kontantkort?

Svenska operatörer har ju samarbete med en del utländska aktörer, gör det att man kan hitta ett lokalt bolag vars kort kan funka i en mobil låst till Tre?

Annars får man väl hoppas att det kommer en upplåsning till iP4S innan vi åker.
Citera
2012-02-29, 09:00
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Frågar i denna tråd:

Ska till Cypern nu i april -12
Tänkte skaffa ett kontantkort till min iPhone 4S (microsim?) för datatrafikens skull. Vet inte om hotellet har internetaccess. Finns det några billiga alternativ gällande kontantkort?

Svenska operatörer har ju samarbete med en del utländska aktörer, gör det att man kan hitta ett lokalt bolag vars kort kan funka i en mobil låst till Tre?

Annars får man väl hoppas att det kommer en upplåsning till iP4S innan vi åker.

Det är bara EXAKT just det nätets kort, som mobilen är låst till, som funkar. Det är ju just det som är hela idén med att tvinga kunden kvar i det egna nätet.

Så du måste antingen låsa upp mobilen eller nöja dig med att använda svenska Tre även på Cypern.
Halva ön tillhör ju EU (även om ön ligger i Asien), så då har man ju lite mindre utgifter med ett annat SIM-kort från EU.
Den andra halvan av ön är ju fortfarande ockuperad av Turkiet och där gäller ju turkiska priser då. Eftersom även Turkiet ligger i Asien så gäller ju inte de lägre EU-priserna där.
Citera
2013-01-08, 22:03
Medlem
Det här verkar vara ett bra kontantkort.

http://www.cytamobile-vodafone.com/Default.aspx?ID=784
Citera
2013-01-09, 12:38
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennemongot
Det här verkar vara ett bra kontantkort.

http://www.cytamobile-vodafone.com/Default.aspx?ID=784

Det är möjligt, men lite sent svar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in