2011-05-26, 12:43
Medlem
KattenPastes avatar
"En skånsk kvinna i 55-årsåldern hittades i helgen död i ett uthus på Aspö i Karlskrona skärgård. Hon kan ha legat död i huset i en månad. Polisen misstänker inte något brott. Men den har heller inte någon förklaring till hur kvinnan hamnat på Aspö. Hon har ingen anknytning till ön"

http://www.nyhetspressen.se/1386052.html

Denna nyhet kom som en liten notis på lokalradions sida samt i pressen som i länken ovan för ungefär en vecka sedan. Kvinnan ska ha varit död ca en månad. Hur jag än har letat i trådarna kan jag inte finna någon försvunnen som skulle stämma in på ovan nämnda kvinna.

Varför är polisen så förtegen? De talar inte ens om varifrån i skåne som kvinnan kom.
En annan märklig omständighet är att till Aspö, där kvinnan hittades, kommer man bara via båt (finns gratisfärja). Det är m a o inget ställe man passerar av en ren slump....

Detta har satt myror i skallen på mig under en veckas tid, så nu måste jag kolla med er FB:are, är det någon som har mer info om detta mystiska dödsfall?
Citera
2011-05-26, 22:08
Medlem
QEX13s avatar
Ja, det lät riktigt mystiskt. Men hon kan kanske ha varit riktigt förvirrad, t ex svårt psykiskt sjuk och helt enkelt fått för sig att hon ska till Aspö och där har hon antingen tagit livet av sig eller dött på något naturligt sätt.

Eller så är det så att polisen är extra lata så här inför semester och helt enkelt inte orkar utreda mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in